10:19, torek, 15.10.2024
Maribor
Maribor
Current weather

VIDEO: Okrogla miza o prometu in urbanizmu v Mariboru odprla več tem, od Garažne hiše Ljudski vrt do prenove Trga revolucije

Okrogla miza “Promet in urbanizem v Mariboru”, ki je bila v ponedeljek, 14. 10. 2024,  je bila prva v seriji dogodkov, ki jih namerava organizirati Lista kolesarjev in pešcev z namenom osvetlitve aktualnih izzivov in priložnosti mesta z različnih zornih kotov ter spodbujanja javne in politične razprave.

Odprli več problematičnih tem, poslušalci pa dali še več pobud

Razpravo je moderiral Miha Lovše. Tokrat so z dvema mariborskima županoma, Samom Petrom Medvedom in Gregorjem Reichenbergom, ter predsednikom Društva arhitektov Maribor Andrejem Šmidom in Josipom Rotarjem, predsednikom Liste kolesarjev in pešcev ter članom Mestnega sveta MOM spregovorili o načrtovani Garažni hiši Ljudski vrt, umirjanju prometa na Slomškovem trgu, prav tako tudi o precej ambicioznem projektu tunela na isti strani mesta. Ob vseh drugih temah pa s na pobudo javnosti, ki je bila prisotna na okrogli mizi, morali spregovoriti tudi o načrtovanih spremembah Trga revolucije na drugi strani Glavnega mostu. Eden od poslušalcev pa je dal še pobudo o posodobitvi železniškega prometa na regionalni železniški progi med Mariborom in Rušami. Od Studencev mimo UKC Maribor in naprej proti trgovskemu središču Europark bi lahko po njegovem mnenju tekel tak železniški promet, da bi ga lahko dnevno uporabljali Studenčani in drugi ter tako dobili boljšo povezavo od javnega mestnega avtobusnega prometa.

Opozorili na uvedbo prenovljenih avtobusnih linij mestnega javnega prometa

V Listi kolesarjev in pešcev so sicer ob napovedi okrogle mize zapisali: “Maribor se v zadnjem času sooča z obsežnimi prometnimi in urbanističnimi spremembami, ki bodo pomembno vplivale na prihodnjo mobilnost in kakovost življenja v mestu. Posebej izstopata poskusno zapiranje Glavnega mostu za motoriziran promet ter prenova Lenta, ki sta ključna elementa prizadevanj za trajnostno prometno ureditev. Poleg tega smo tik pred uvedbo prenovljenih avtobusnih linij mestnega javnega prometa, ki bodo spremenile obstoječe mobilnostne poti. Hkrati ostajajo nerešeni problemi gneče avtomobilov v neposredni bližini UKC Maribor, kar zahteva strateški pristop k dolgoročnemu urejanju. Ob tem ne smemo spregledati načrtov za umeščanje garažne hiše in stanovanjskega bloka na Taborski ulici, prenove Ljubljanske ceste in Trga Revolucije ter gradbenih projektov na Gledališki ulici in pri Ljudskem vrtu.” 

Trenutno najbolj odmevno zapiranje in odpiranje Glavnega mostu

Predsednik Liste kolesarjev in pešcev ter član Mestnega sveta MOM Josip Rotar je uvodoma poudaril, čemu so organizirali okroglo mizo in omenil trenutno najbolj odmevno zapiranje in odpiranje glavnega mostu.

Gradnja tunela ambiciozno zastavljena, zdaj je realno neizvedljiva

Potem, ko sta oba podžupana pravila, da je izgradnja tunela, ki bi na levi strani Drave povezal vzhod in zahod mesta Maribor, bila dobrodošla, je Andrej Šmid, predsednik Društva arhitektov Maribor, pogledal na zadevo z drugega vidika. Podžupana menita, da bi bil tunel rešitev, vendar bi za to morali dobiti veliko finančno podporo države. Šmid pa je spomnil na še en tunel, o katerem se govori že 50 let. Gre za podaljšek Ulice Pariške komune, ki je bistveno krajši od prej omenjenega. “50 let se to ni zgodilo,” je dejal in opisal, kje naj bi bil. Po njegovih besedah sta podžupana priznala, da tunela na levem bregu Drave mesto zdaj  ne more zgraditi. In naštel kaj vse je po njegovem nerealno, tudi zaradi vodovarstvenega območja. Poudaril je, da ima mesto res problem s prometom na levem bregu in da gre za težavne zadeve. Sicer pa bi po njegovem morali narediti tudi več za reševanje jutranjih in popoldanskih konic. Za reševanje bi morali v tem času odpirati kake ulice in analizirati, kako se prometni tokovi razporedijo. Spomnil pa je še na gradnjo južne obvoznice in izzive, ki se bodo pri tem naredili.

Gradnja Garažne hiše Ljudski vrt

Gregor Reichenberg, podžupan za področje prostora MOM, je dejal, da sedanji veljavni prostorski akt omogoča izgradnjo garažne hiše z obodno pozidavo. Poudaril je, da so predlagali, da bi se dvignila igralna površina na prvo nadstropje, parter pa bi se izkoristil v komercialne namene. Po njegovem ima dvig površine za vadbeno igrišče še to dobro stran, da bi se izognili klančinam, ker bi avromobili zapeljali kar ravno noter.  Meni, da bi se s to garažno hišo umiril tudi promet na Slomškovem trgu, ki ga sicer želijo zapreti za motorni promet. Dejal je, da je dokumentacija skoraj končana in da bi radi Slomškov trg vrnili pešcem in nemotoriziranemu prometu.

Namesto z avtobusom z vlakom

Da bi bila ureditev železniškega prometa od trgovskega središča Europark mimo UKC Maribor do Studencev in naprej do Ruš eden od največjih potencialov mesta, meni podžupan Samo Peter Medved. Projekt pripravlja Direkcija za infrastrukturo, je dejal Medved in opisal, kakšen naj bi bil in kaj vseboval. Meni, da bi bil tako UKC Maribor dostopen tudi z železnice, ne samo z ruške strani, ampak tudi z druge strani.

Kmalu več v oddaji Občinski informator na BK TV.

Deli z ostalimi:

Druge novice

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Anketa

Se strinjate, da je Ante Šimundža moral zapustiti NK Maribor?

Loading ... Loading ...