19:23, sob, 6. Jul

Civilna iniciativa za izgradnjo Ptujske obvoznice





Civilna iniciativa »Za Ptujsko obvoznico« deluje od maja 2018 in ima nekaj sto članov iz četrtnih skupnosti Jezero in Spuhlja, ter širši in ožji odbor. Slednji predstavlja delovno ekipo, ki se sestaja tedensko, preučuje različno dokumentacijo, podaja predloge na institucije, komunicira z javnostjo, išče informacije in stike, ter organizira zbore in proteste.

In kako se je vse skupaj začelo?

“Zaradi neaktivnosti občine Ptuj in pomanjkanja komunikacije s krajani. V maju 2018 večina prebivalcev Ormoške ceste NI podala soglasja za znatno širitev ceste, občina je bila nekooperativna, zato so prebivalci zaradi pomanjkanja informacij sami organizirali sestanek in spontano ustanovili civilno iniciativo. Znatna širitev ceste bi lahko pomenila, da ptujska obvoznica ne bo nikoli zgrajena,” pojasnijo.

Civilna iniciativa je tako namesto ptujske občine zbrala vse pripombe in jih naslovila na DRSI, sodelovala na sestankih in usklajevanjih, pridobila recenzijo projekta, ob tem pa občina sploh ni videla nobenega problema s prvotnim projektom, čeprav je bilo odvodnjavanje neustrezno, kar bi pomenilo, da bi voda ob vsakem deževju stala na cesti, kar vidimo marsikje po Ptuju (pa to je bila le ena od pomanjkljivosti).

Ko je bil projekt usklajen, se je DRSI enostransko odločila, da pripravi novo projektno nalogo, civilna iniciativa je zato usklajevanje z DRSI prepustila občini:

Projektna naloga je sicer po nekaj letih končana, vendar projekt stoji zaradi tega, ker kot izgleda niso zagotovljena sredstva v proračunu – to pa je naloga občine in ne civilne iniciative, ki bi ji nekateri želeli pripisati odgovornost za to. Ob tem je potrebno povedati, daje problem in obveza občine za izgradnjo pločnikov ob Ormoški cesti star 20 let, civilna inciativa pa obstaja 4 leta (občina se je k temu zavezala v pogodbi Cero Gajke leta 2002).

Civilna iniciativa je istočasno kot je vodila aktivnosti na projektu Ormoške začela z aktivnostmi za čimprejšnjo izgradnjo obvoznice in preusmeritev tranzitnega tovornega prometa na avtocesto. Občina Ptuj je pod prejšnjim županom kljub nestrinjanju civilne iniciative na škodo prebivalcev podpisala dogovor, da se strinja, da se novo načrtovana glavna cesta Ormož Ptuj naveže na obstoječo cesto, pri čemer tudi sedanja županja ni želela odstopiti od tega dogovora, pa čeprav jo je civilna iniciativa k temu večkrat pozvala.

Civilna iniciativa je hkrati tudi naslovila na MZI zahtevo za preusmeritev tranzitnega tovornega prometa ter čimprejšnjo izgradnjo obvoznice

Z rednimi protesti je pritegnila medijsko pozornost in stvari so se začele premikati. Civilna inciativa je dosegla delno preusmeritev tranzitnega tovornega prometa na avtocesto in bila med pobudniki za ustanovitev medresorske delovne skupine, ki je iskala rešitev za ptujsko obvoznico, hkrati pa je tudi sama podala predloge za različne možne trase ptujske obvoznice. Občina je takrat še vedno zagovarjala stališče južne obvoznice kot edine sprejemljive za njo, država pa je vztrajala na stališču, da ta ni izvedljiva zaradi Nature.

Civilna iniciativa se je sestajala z različnimi akterji tako v občini kot širše v regiji, na ministrstvih, zavodih ter vzpodbujala, da se lokalna skupnost poenoti, ter da se sodeluje z okoljevarstveniki in vsemi, ki sodelujejo v postopku umeščanja. V istem obdobju je občina le sledila civilni iniciativi in sama ni imela nobenih predlogov.

Na pobudo mestne svetnice iz civilne iniciative je prišlo do izredne seje, kjer je bil sprejet edini sklep v sestavi obstoječega mestnega sveta vezan na obvoznico in kasneje še zaprti delovni sestanek, kjer je na pobudo civilne iniciative županja seznanila svetnike s postopki na medresorski delovni skupini. Na tem sestanku je bil s strani nekaterih svetnikov podan predlog za to, da bi se obvoznica navezala na industrijsko cono, kar je občina tudi predlagala medresorski delovni skupini, vendar so jo strokovnjaki preverili in zavrnili kot nesmiselno, saj promet vodi v mesto in ne iz njega. Žal pa županja ni sledila predlogu civilne iniciative, da bi opravila javno razpravo o možnih trasah obvoznice in pridobila mnenje širše javnosti, tako so postopki tekli dalje v iskanju kompromisa za zaprtimi vrati. Medtem pa je civilna iniciativa je svoje člane obveščala o aktivnostih v medresorski delovni skupini na zborih in se ravnala po sklepih, ki so bili psrejeti na teh zborih.

Civilna iniciativa je vseskozi sodelovala v postopku in opozarjala na napake in morebitne težave v umeščanju pri določenih trasah, zaradi česar je bila podvržena pritiskom z vseh strani in je nazadnje zato tudi izstopila iz medresorske delovne skupine, saj se ni strinjala, da gre v presojo samo ena trasa, temveč je v izogib morebitnim prihodnjim zastojem v postopku predlagala, da gredo tri. Kljub temu pa je bil levji delež opravljen in sedaj potekajo raziskave, ali je izbrana trasa izvedljiva glede na dejavnikov okolju.

Pripravila: Sergeja Puppis Freebairn, mestna svetnica in vodja odbora civilne iniciative

Vse informacije so sproti objavljene na spletni strani www.ptujskaobvoznica.com .

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.