11:17, tor, 17. Sep

Evforija nad pijačo: Veste, kaj kupujete svojim otrokom?





Blagovna znamka Prime, ameriškega prodajalca, s premišljenimi in domiselnimi marketinškimi potezami prodira na slovenski trg, zapišejo na Zvezi potrošnikov Slovenije.

Ni dvoma, da so ciljna skupina predvsem otroci in da izkorišča njihovo neizkušenost.

Ti oziroma njihovi starši morajo za trenutno izjemno popularno pijačo, ki vsebuje okoli 97 odstotkov vode odšteti med 5,99  in 12,99 evri za 355 oziroma 500 ml.

Prodajta se dve različici:

  1. negazirana brezalkoholna nizkoenergijska pijača (500 ml)
  2. gazirana brezalkoholna nizkoenergijska pijača poimenovana: energijska pijača (355 ml) z 200 mg kofeina na pločevinko

Obe sta na voljo v različnih okusih z dodanimi aromami in sladili.

Še varna dnevna količina kofeina za otroke, ki jo je določila Evropska agencija za varno hrano (EFSA), je 3 mg/kg telesne mase.

“Na ameriški označbi smo našli navedbo, da ena pločevinka (355 ml) vsebuje 200 mg kofeina, kar pomeni, da 40-kilogramski otrok (povprečna telesna masa pri 12 letih) z zaužitjem ene pločevinke preseže še varen vnos za 66 odstotkov. Na slovenski označbi tega podatka ni. Gre za pijačo, ki je bolj bogata s kofeinom kot druge pijače na našem trgu, ki v povprečju vsebujejo okrog 80 mg kofeina v pločevink,” navajajo na ZPS.

Pijača Prime je po zaslugi YouTube vplivnežev postala statusni simbol in rekvizit na družbenih omrežjih. Otroci imajo na spletu neomejen dostop do različnih vsebin, ki so premalo nadzorovane. Tudi zakonodaja, ki ureja oglaševanje živil otrokom, se za zdaj še ne dotika tovrstnih medijev.

Največja odgovornost za to, kaj bo otrok gledal, je zato na plečih staršev. Omejite jim dostop, pogovarjajte se z njimi o tem, kaj so videli in jih, predvsem z zgledom, naučite kritičnega vrednotenja teh informacij.

Več TUKAJ.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.