21:22, pet, 30. Avg

Vrhunski koncert za čisto pravi zaključek Ars festa 2024





Danes, v petek, 30. avgusta, bo v gramoznici na Dobravi v občini Radlje ob Dravi nastopil domačin, izvrsten pianist Sašo Vollmaier. S koncertnim klavirjem, postavljenim v surovo kamnito okolje gramoznice, bo izvedel delo Kind of Laibach – extended. Obeta se izjemen večer.

Koncert predstavlja enega od vrhuncev in hkrati tudi uradni zaključek letošnjega projekta Ars fest 2024. V okviru Ars festa 2024 se je v maju in juniju na različnih prizoriščih v Radljah ob Dravi in okoliških krajih zvrstilo devet koncertov ljubiteljskih in profesionalnih glasbenikov ter dva razstavna momenta.

Koncert pianista Saše Vollmaierja pa je bil zaradi slabega vremena prestavljen. Dogodke Ars festa 2024 je v spomladanskem delu obiskalo okoli 2000 obiskovalcev, na kar so organizatorji zelo ponosni. Več o koncertu Saše Vollmaierja pa spodaj.

Sašo Vollmaier: Kind of Laibach
Petek 30/08/2024 ob 19.30
Dobrava, Marald – Marsel Gramoznica Dobrava II
“Klavir nima napačnih tonov”
Thelonious Monk

“Se strinjamo, ampak pri Laibachu tudi pravilni toni ne obstajajo” Laibach

Predstavljajte si, kako iz “industrijsko” monolitne Laibachovske strukture zvoka izklesati klavirsko klasiko. Sašo Vollmaier se tega izziva ne loteva na način, kot bi mogoče lahko pričakovali, s prepariranjem ali elektronskimi posegi, temveč išče navdih v virtuoznem pianizmu Glenna Goulda in Vladimirja Horowitza, pa tudi pri svojem profesorju, nekoč sodelavcu skupine Laibach Aciju Bertonclju. Zvestobo izvorni glasbi pa izkazuje s preizkušanjem skrajnih meja zmogljivosti izvajalca in glasbila. Laibachovo linearno strogost razbija prav z industrijsko natančnostjo in s fizično vztrajnostjo, vendar je končni rezultat, presenetljivo, še bolj monolitna, čeprav absolutno subtilna struktura, stkana samo s črnimi in belimi tipkami elegantnega stroja, koncertnega klavirja, ki je (tudi) Vollmaierju večji od življenja.

Sašo Vollmaier je diplomiral leta 2008 na Akademiji za glasbo v Ljubljani, smer profesor klavirja. Študiral je s profesorji Acijem Bertoncljem, Lászlóm Baranyayjem in Andrejem Jarcem. V letu 2005 se je na pobudo Izidorja Leitingerja prvič srečal z delom teatra Pantheater, ki ga sedaj tudi intenzivneje opravlja kot pedagog, skladatelj, performer in pianist. V letu 2013 se je preselil v Pariz, kjer je v zadnjih letih deloval in se razvijal predvsem kot pedagog in performer skozi vokalno metodo po vzgledu Alfreda Wolfsohna (povezava) in Roya Harta (povezava), ki sta bila začetnika tehnike razširjenega človeškega glasu (extended voice), ki se danes večinoma uporablja v sodobnejših gledaliških in plesnih produkcijah. Odprla so se mu vrata v svet teatra, performansa, kjer sem je specializiral za govor, dikcijo, petje. V tem okolju sodeluje z raznimi ustanovami, kjer dela s pevci, igralci in plesalci, ki jim s pomočjo klavirja pomaga razvijati tako njihov glas kot tudi prezenco. Razvija svojo smer, kombinacijo med gibom, glasom in klavirjem, ki jo v praksi uporablja po celi Evropi, Južni Ameriki (Fabiana Cozza, Sao Paolo, Brazilija), največ pa v Franciji (Centre Artistique International Roy Hart, Malerargues), Nemčiji (Atelier Performative Künste, Düsseldorf, Susanne Weins), Italiji (Accademia dell’Arte, Arezzo), Švici (CIE Page Blanche, Lausanne), Rusiji (Odgers Bernston, Moskva) in Midderigh Vox z bazo na jugu Francije.

Njegov pedagoški program je bil sprejet na akademiji za gledališče in gib v Italiji (Accademia dell’Arte, Arezzo – povezava), kjer je leta 2020 kot gostujoči profesor usmerjal bodoče igralce skozi njihov študij, in sicer kot del glasbenega programa na akademiji.

Kot pianist in skladatelj sodeluje večinoma v predstavah, v katerih tudi igra. Njegov prvi solo projekt Vollmaier: Kind of Laibach mu je odprl vrata v svet pianizma, kjer je nakazal novo smer, ki jo razvija. Svoj novi projekt, klavirski recital z naslovom Vollmaier: Ligeti (Kako razložiti Ligetija mrtvemu občinstvu), je 11. aprila 2023 premierno predstavil v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma v Ljubljani.

Deluje tudi kot performer v predstavah: Kaia: Pismo očetu (Anton Podbevšek Teater Novo mesto, Slovenija), Nous deux encore (CIE Page Blanche, Lausanne, Švica), Janis, still on the road (CIE Page Blanche, Lausanne, Švica), Bewegte Oktaven (Atelier Performative Künste, Düsseldorf, Nemčija) Fragile Breath (Atelier Performative Künste, Düsseldorf, Nemčija), Travers (Jane Mareine, Guadelup, FR), Melancholia (Atelier Performative Künste, Düsseldorf, Nemčija), The singer or the song s Paulom Silberjem (CAIRH Malerargues, Francija), Silber-Sinatra s Paulom Silberjem (CAIRH Malerargues, Francija), Alone together (CAIRH Malerargues, Francija), Generation (CAIRH Malerargues, Francija), Izumitelj na zemlji (APK, Novo mesto, Slovenija), tri predstave z Accademia dell’Arte (Arezzo, IT) …

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.