22:13, sre, 24. Jul

Dogodki za varnost starejših voznikov





Javna agencija RS za varnost prometa – Izpitni centri za opravljanje vozniških izpitov v Sloveniji, skupaj z Zvezo društev upokojencev Slovenije, Gospodarsko zbornico Slovenije – Sekcija šol voženj Slovenije in Mercatorjem d.d. organizirajo dne 19. junija 2014 od 9. do 13. ure preventivne dogodke za večjo varnost in mobilnost starejših voznikov in voznic v cestnem prometu.

634957709897676011_javna_agencija_rs_za_varnost_prometa_dru_20110610_06 (1)

Javna agencija RS za varnost prometa, ki sodeluje pri vodenju in koordinaciji aktivnosti glede varnosti cestnega prometa na državni ravni, in v nasprotju s pogostim prepričanjem, da je potrebno starejšim zaradi njihove varnosti in varnosti drugih omejevati mobilnost, si agencija prizadeva z različnimi ukrepi, skupaj z drugimi, da bi bili starejši čim dlje in samostojno mobilni ter obenem tudi varni. Kot starejšega voznika obravnavamo vsakega voznika, starejšega od 65 let. Posebnih starostnih omejitev zakonodaja ne prinaša, voznik je lahko voznik, dokler je varen voznik. Tako varnost vožnje temelji predvsem na odgovornosti voznika.

Nevarnost, da so starejši vozniki motornih vozil povzročitelji prometnih nesreč, se povečuje po njihovem 65. letu. Od 74 do 85 let je njihovo povprečje 3 smrtne žrtve na 161 milijonov prevoženih kilometrov in je enako povprečju mladih voznikov. Od 85 in več let dalje pa povprečje zraste na skoraj 4 krat večjo raven kot pri mladih voznikih. Starejši kot postajajo vozniki, hitreje se manjša njihova zmožnost zaznavanja in slabše so njihove vozniške sposobnosti. Hkrati pa je zaradi večje krhkosti kosti starejših večja verjetnost, da bodo v nesreči, ki za mlajše morda ne bi bila zelo huda, utrpeli hujše poškodbe ali celo smrt. Običajno se zaradi starosti in / ali zdravstvenih težav zmanjšajo vozniške zmožnosti in sposobnosti. Starost z vidika voznika pomeni upad življenjskih moči in zmanjšanje psihofizičnih sposobnosti, pomembnih za varno vožnjo. Bolezni in poškodbe dodatno prispevajo k zmanjšanju telesnega in duševnega zdravja. S tem je povezano pogosto ali redno zdravljenje z različnimi vrstami zdravil. Vendar ni le starost sama po sebi tista, ki predstavlja večje tveganje za prometno nesrečo. Bolj verjetno se tukaj kaže vpliv funkcionalne oviranosti, povezane z zdravstvenim stanjem posameznika ali zdravil, ki jih starejši uživajo. S podaljševanjem delovne dobe se podaljšuje tudi obdobje nujne aktivne udeležbe v prometu. Hkrati pa s staranjem prebivalstva narašča tudi število starejših voznikov. V začetku 30. let sedanjega stoletja bo ena četrtina voznikov starejša od 65 let. Zaradi prometne varnosti je potrebno tudi spodbuditi razvoj in izvajanje posebnih programov usposabljanja, ki bi starejšim voznikom omogočili lažjo integracijo v sodobni promet ter hkrati izboljšali samo varno vožnjo navedene populacije.

Zato so v tem duhu pristopili k aktivnostim za večjo varnost in mobilnost starejših voznikov in voznic v cestnem prometu ter organizirali v sodelovanju z Izpitnimi centri za opravljanje vozniških izpitov, Zvezo društev upokojencev Slovenije, Gospodarsko zbornico Slovenije – Sekcija šol voženj (in posameznimi šolami voženj, ki so pripravljene narediti družbeno odgovorno delo) ter Mercatorjem d.d preventivne dogodke, na katerim bodo imeli starejši vozniki in voznice možnost brezplačno preizkusiti teoretično poznavanje cestno prometnih predpisov in praktično vožnjo s svetovanjem v prometu.

Dogodki bodo potekali v naslednjih krajih na parkirnih prostorih pred Mercator centrih in pred enim društvom upokojencev:

Zajeta slika

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.