04:18, ned, 28. Jul

Stališče MO NSi Maribor do koncesijske pogodbe z Marprom d.o.o.





V Mestnem odboru NSi Maribor si zastavljajo vprašanje, ali je sklenitev koncesijske pogodbe za opravljanje prevozov z žičnico resnično potrebna, saj je podjetje Marprom d.o.o. v 100 % lasti Mestne občine Maribor (MOM) in bi bila dovolj že sprememba odloka o ustanovitvi javnega podjetja, oziroma dopolnitev dejavnosti, ki jih Marprom d.o.o. opravlja.

nsi

Nenavadno je tudi, da se koncesija podeljuje lastnemu podjetju, torej samemu sebi in trajanje koncesije omejuje samo na 1 leto. Če je dejanski interes občine, da se koncesija na daljše obdobje dodeli zasebnemu podjetju, je verjetno boljša rešitev ta, da se trenutno in začasno samo dopolni naloge Marproma d.o.o. Te se lahko MOM, ne glede na trajanje, ponovno spremeni, ko se trajni koncesionar transparentno najde na javnem razpisu.

V Odloku o spremembah in dopolnitvah Odloka o statusnem preoblikovanju Marproma, javnega gospodarskega zavoda za mestni potniški promet v Javno podjetje Marprom d. o. o., je predvidena možnost, da bo Marprom d.o.o. opravljal tudi naloge prevoza z žičnico. Torej je potrebno samo dopolniti ta odlok in spremljajoče akte, da se določijo vsi parametri delovanja take javne službe – morebitne subvencije občine, nadzor nad ceno storitev ipd.

Ocenjujejo, da bi finančni vložek občine v tako rešitev znašal približno 400.000 evrov. Zdi se jim pomembno, da se ob tem jasno določi, da je potrebno podati mestnemu svetu dokazila o vseh zbranih ponudbah izvajalcev in argumentacijo glede izbire najbolj ugodnega izvajalca. Prav tako je nujno, da se v sami ponudbi tudi navede, kdo je končni izvajalec storitev (v kolikor bodo dela opravljali posamezni podizvajalci ali pogodbeniki).

Prav tako mora biti v sami ponudbi navedena natančna specifikacija stroškov po postavkah in ne samo končni znesek storitve. Le tako je namreč možno oceniti, ali so pripadajoče cene realne in konkurenčne in le tako je mogoče transparentno spremljati odliv in porabo sredstev – komu gredo ta sredstva in ali morda obstaja morebiten konflikt interesov z izbranimi izvajalci.

Že prejšnjemu koncesionarju je morala MOM zagotavljati subvencije (cca. 440.000 evrov), kar pa je kljub vsemu privedlo do sedanjega stanja. Seveda se postavlja vprašanje, za kateri namen so se ta sredstva porabila. Ker jim ni vseeno kako se porablja proračunski denar, želijo, da se pred odločanjem v mestnem svetu v gradivu in predlaganih sklepih jasno opredeli tudi te vsebine.

Vodstvo MO NSi-krščanski demokrati Maribor

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.