06:26, sob, 3. Avg

Zaradi hrupa naj bi se redili





Švedski raziskovalci ugotavljajo, da lahko dolgotrajna izpostavljenost prometnemu hrupu povzroča debelost. Izpostavili so, da bi lahko največje tveganje predstavljala izpostavljenost kombinaciji hrupa cestnega, železniškega in letalskega prometa, in sicer za t. i. centralno debelost ali po domače mišelinke.
Analiza ni nakazala nobenih povezav med hrupom cestnega prometa in indeksom telesne mase, je pa razkrila povezavo med hrupom cestnega prometa in obsegom pasu. Ta se je povečal za 0,21 centimetra za vsakih pet decibelov nad 45 decibelov.

FOTO: BK TV
FOTO: BK TV

Raziskovalci so do takšnih ugotovitev prišli v štiriletni študiji, v kateri so preučili podatke več kot 5000 ljudi, starih med 43 in 66 let, iz ruralnih in urbanih območij okoli Stockholma (med letoma 2002 in 2006). Preverjali so kolikšni stopnji prometnega hrupa so bili izpostavljeni sodelujoči, ki so jim ob tem izmerili indeks telesne mase, obseg pasu in razmerje med obsegom pasu in bokov.
Ugotovili so, da sta bili skoraj dve tretjini sodelujočih skoraj stalno izpostavljeni hrupu cestnega prometa ali najmanj 45 decibelom, eden izmed 20 pa je bil izpostavljen podobni ravni hrupa, ki so ga povzročili vlaki. 1108 sodelujočih je bilo izpostavljenih hrupu letal, višjemu od 45 decibelov.

vlak

Ob hrupu vlakov oz. letal je obseg pasu zrasel za 0,46 oz. 0,99 centimetrov ob enakem dvigu hrupa. Tveganje za povečanje obsega pasu pa se je s 25 odstotkov ob izpostavljenosti enemu viru hrupa podvojila ob izpostavljenosti vsem trem virov hrupa, navaja študija.
Kot navaja študija, lahko stres, ki ga povzročajo tudi motnje spanca zaradi hrupa, poseže v človekov metabolizem. Izpostavljenost hrupu lahko vodi v povečano proizvajanje kortizola, ta pa posledično spodbudi nalaganje maščobe okoli trebuha.

To bi lahko razložilo, zakaj se učinki hrupa večinoma odrazijo v centralni debelosti, ki se kaže v obsegu pasu in razmerju med obsegom pasu in bokov, manj pa v splošni debelosti, ki se meri z indeksom telesne mase, so dodali raziskovalci.
Povečan obseg pasu oz. centralna debelost pa naj bi bil dokazan dejavnik tveganja za diabetes tipa 2 in vrsto kardiovaskularnih bolezni. Ugotovitve študije bi lahko bile spričo obširne izpostavljenosti ljudi prometnemu hrupu pomembne za javno zdravje.

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.