17:12, čet, 4. Jul

Gospodinjstva za elektronske komunikacije v povprečju porabijo 81,60 evra mesečno





Slovensko gospodinjstvo za elektronske komunikacije – internet, mobilno in fiksno telefonijo ter televizijo – v povprečju porabi 81,60 evra mesečno, posameznik pa 42 evrov, je pokazala raziskava Akosa. Povprečni mesečni strošek mobilne telefonije je 40,90 evra za gospodinjstvo oz. 20 evrov za posameznika.

Redna letna raziskava, ki jo je za Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos) opravila Ninamedia na podlagi podatkov iz lanskega oktobra, je pokazala, da so mesečni izdatki za elektronske komunikacije na podobni ravni oziroma malenkost nižji kot leto prej, ko so dosegli 84 evrov na gospodinjstvo. Kot so danes sporočili iz Akosa, so tudi izdatki za mobilno telefonijo v gospodinjstvu ostali na podobni ravni kot leta 2022, ko so znašali 42,70 evra na gospodinjstvo.

Katerega ponudnika ima največ Slovencev?

Največ anketiranih uporabnikov mobilne telefonije je v svojem gospodinjstvu za ponudnika navedlo Telekom Slovenije (43 odstotkov), sledijo Telemach (35,9 odstotka), A1 (31,1 odstotka), in T-2 (16,2 odstotka). 47,3 odstotka tistih, ki imajo storitve mobilne telefonije, je v preteklosti že najmanj enkrat menjala ponudnika storitev mobilne telefonije, kot ključno pri izbiri ponudnika pa so največkrat navedli ceno.

90,2 odstotka anketirancev ima pametni telefon, 80,5 odstotka pa prenosni računalnik. Osebni namizni računalnik ima 47,6 odstotka anketirancev, tablični računalnik pa 41,5 odstotka. 95,4 odstotka anketiranih, ki ima dostop do interneta v gospodinjstvu, ima širokopasovnega. Tretjina anketiranih uporabnikov interneta je navedla, da ima v svojem gospodinjstvu za ponudnika Telemach (33,4 odstotka), nato pa navajajo Telekom Slovenije (29,2 odstotka), T-2 (18,7 odstotka) in A1 (15,6 odstotka).

16 odstotkov vprašanih bi bilo pripravljenih plačati več za višjo hitrost interneta, 72,8 odstotka pa ne. Tisti, ki ne bi bili pripravljeni plačati več, kot glavni razlog navajajo, da višje hitrosti interneta ne potrebujejo.

48,2 odstotka sodelujočih v raziskavi ima doma en televizor, 36 odstotkov pa dva. Pri anketirancih z enim televizorjem jih je z digitalnim sprejemnikom povezanih 70 odstotkov. 28,9 odstotka anketiranih uporablja tudi dodatne plačljive programske vsebine, kot so Netflix, Voyo in HBO MAX. Glavni razlog, zakaj so se odločili za spremljanje dodatnih plačljivih programov, je v 51,7 odstotka primerov vsebina, v 27,6 odstotka pa dostopnost teh vsebin.

En mobilni telefon po ugotovitvah raziskave uporablja 24,5 odstotka vprašanih, dva pa 31,8 odstotka vprašanih. Med tistimi, ki imajo vsaj en mobilni telefon, je 13,8 odstotka takih, kjer je en mobilni telefon služben.

Ninamedia je raziskavo opravila novembra na vzorcu 800 oseb, in sicer prek telefonske ankete in spletnega panela.
VIR: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.