2:19, sreda, 16.10.2024
Maribor
Maribor
Current weather

Oddaja Na glas: Problematika spolnih stereotipov med mladimi in odpravljanje toksičnih vedenj

Novo sezono oddaj Na glas smo začeli  z oddajo, v kateri se lotevamo pomembne tematike preseganja spolnih stereotipov pri mladih, govorili smo o toksikološki moškosti, duševnem zdravju mladih, depresiji, anksioznosti in nasilju ter kako vse to reševati skupaj z mladimi, starši, učitelji in svetovalci v šolah.

Projekt EMPATH za zmanjšanje diskriminacije na podlagi spola

Gostji v tokratni oddaji Na glas sta povedali več o delovanju Inštituta za proučevanje enakosti spolov (IPES), pri katerih se zdaj izteka program Empath. Njegov namen je zmanjšati diskriminacijo na podlagi spola v izobraževalnem sistemu in uvesti perspektivo enakosti spolov v vse oblike izobraževalnih praks. Projekt prispeva k odpravljanju toksičnih vzorcev vedenja med srednješolci ter senzibiliziranju pedagoških delavcev in delavk za prepoznavanje spolnih stereotipov in delovanju proti njim. Hkrati bo projekt ozaveščal ciljne skupine in slovensko javnost o spolnih stereotipih in t. i. toksični moškosti. Ob tem pa razkrivata tudi ozadja duševnih stisk mladih, od depresij do anksioznosti, ki so včasih tudi v vzročno-posledični zvezi s spolnimi stereotipi pri mladih. Pri tem pa lahko v nekatrrih primerih prihaja tudi do izražanja različnih oblik nasilja.

Gostji sta: Ana Pavlič, mag. politologije in programska direktorica IPES, in Meta Lavrič, mlad. raziskovalka, zaposlena na Inštitutu Andrej Marušič, Univerze na Primorskem.

Fantje so lahko čustveni, dekleta so lahko odločna in močna

V oddaji se tako lotevamo tradicionalne vloge fantov in deklet oziroma moških in žensk tudi s prikazom primerov. Fante se velikokrat uči, da ne smejo pokazati čustev ali jih celo ne imeti. Velikokrat se jih doma ali v družbi, tudi v šoli uči, da ne smejo biti žalostni, ne smejo jokati. Pa vendar lahko. Na drugi strani pa se uči deklice, najstnice in ženske, kakšne naj bi morale biti one. Tudi zaradi vseh naučenih in zaukazanih vlog lahko pride do težav v duševnem stanju mladih. Kako prepoznati duševno stisko, depresijo, anksioznost in pomagati mlademu človeku v šolskem okolju in družbi,  sta spregovorili obe gostji.

Preseganje spolnih stereotipov in ozaveščanje

V projektu EMPATH je bilo ugotovljeno, da posamezni dijaki še vedno verjamejo, da tradicionalne spolne vloge narekuje narava, da so moški superiorni, tekmovalni in dominantni v javnih in zasebnih odnosih; menijo tudi, da bi morali biti moški privzeto plačani več. Plačano delo je zaznano kot domena moških, neplačano gospodinjsko delo pa kot domena žensk. Tradicionalno delitev vlog med spoloma reproducirajo tudi ženske. Tudi učitelji oziroma učiteljice, ki so kritični do tradicionalnih vlog spolov, priznavajo, da bi se, npr. tudi ženske počutile neprijetno, če bi njihovi možje zaslužili manj. O podobnih primerih in ugotovitvah, rezultatih sta govorili tudi gostji v oddaji Na glas.

Celotno oddajo si lahko ogledate v posnetku.

Deli z ostalimi:

Druge novice

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Anketa

Ali menite, da vaš delodajalec skrbi za dobro počutje zaposlenih?

Loading ... Loading ...