22:20, čet, 28. Mar

AMZS poziva k večji prometni varnosti in zmanjševanju onesnaževanja okolja





Avto-moto zveza Slovenije se pridružuje globalni pobudi mednarodne avtomobilistične zveze FIA This is my street, katere namen je spodbuditi aktivnosti, ki bi prispevale k večji prometni varnosti in zmanjševanju onesnaženja, ki ga povzroča cestni promet. Slovenija sicer glede otrok in mladih dosega zavidljivo raven varnosti v prometu, izziv pa sta pomanjkljiva infrastruktura za ranljive udeležence v prometu ter tudi onesnaženje zaradi prometa.

AMZS: Prometno varnostni dan za otroke 2020. FOTO: Uroš Modlic

Ker si iste prometne površine delijo različni udeleženci, je ključ do večje prometne varnosti medsebojno spoštovanje. Še zlasti v času epidemije, ko so zdravstveni delavci primorani vso svojo energijo usmeriti v zdravljenje bolnikov s koronavirusno boleznijo, moramo storiti vse, da preprečimo prometne nesreče, ki bi še dodatno obremenile zdravstveni sistem, zato AMZS poziva: Pazimo drug na drugega – tudi v prometu!

V prometnih nesrečah po vsem svetu naj bi letno življenje izgubilo 250 tisoč otrok in mladih. Podobno je število smrtnih žrtev zaradi onesnaženega zraka v urbanih območjih, h kateremu pomembno prispeva ravno cestni promet. Ta je trenutno na svetovni ravni glavni vzrok smrti otrok, starejših od pet let, in mladostnikov. Kot izpostavlja mednarodna avtomobilistična zveza FIA, katere članica je Avto-moto zveza Slovenije, nova generacija zahteva ukrepe, s katerimi se bo družba spoprijela z nevarnostmi v prometu in onesnaženjem, ki ga ta prinaša, ter bodo pripomogli k reševanju podnebne krize.

AMZS: Prometno varnostni dan za otroke 2020. FOTO: Uroš Modlic

Varna in okolju prijazna mobilnost

Fundacija mednarodne avtomobilistične zveze FIA koordinira pobudo Iniciativa za zdravje otrok. Ta z Manifestom 2030 poziva k prenovi mestnih cest in ulic na način, da bodo te bolj varne, z nižjimi dovoljenimi hitrostmi in z ustreznimi površinami za pešce, kolesarje, skiroiste …, s čimer bo mogoče spodbujati okolju bolj prijazne oblike mobilnosti. Da bo tovrstna mobilnost varna, so nujne varnejše površine za pešce, prehodi za pešce, kolesarske površine, ločene od drugega prometa, in znižanje največje dovoljene hitrosti v naseljih na območjih, kjer so otroci in vozila na istih prometnih površinah, na največ 30 km/h. Manifest 2030 zahteva tudi izvedbo prvega globalnega vrha mladih, ki bi spodbudil politične aktivnosti in zagotovil sredstva za reševanje izzivov, s katerimi se sooča generacija Z, tudi za spoprijem s cestnim prometom kot glavnim vzrokom za smrti v tej starostni skupini.

V Sloveniji izziv pomanjkljiva infrastruktura za ranljive udeležence v prometu ter tudi onesnaženje zaradi prometa

Slovenija glede otrok in mladih udeležencev v prometu že dosega zavidljivo raven varnosti v prometu, predvsem na šolskih poteh, pa tudi na splošno, kar med drugim potrjuje analiza podatkov o prometnih nesrečah s smrtnim izidom za obdobje 2001–2019 v starostni skupini otroci in mladi do 18. leta.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.