07:12, pon, 6. Dec

Bo novomeško združenje ROVO pokopalo koroške sanje o 3. razvojni osi?





Okoljevarstveno združenje Rovo je v torek na upravno sodišče vložilo tožbo zoper odločbo o izdaji gradbenega dovoljenja za prva dela na severnem delu tretje razvojne osi pri Gaberkah, s predlogom za izdajo začasne odredbe. Ministrstvo za okolje in prostor, ki je gradbeno dovoljenje izdalo 6. marca letos, bo na tožbo odgovorilo v roku.

Fotografija je simbolična

Potem ko je ministrstvo za okolje in prostor gradbeno dovoljenje za dela na sklopu Gaberke izdalo 6. marca letos, in sicer na podlagi leta 2013 sprejete uredbe o državnem prostorskem načrtu za odsek hitre ceste Velenje-Slovenj Gradec, so na ministrstvu v sredo prejeli obvestilo Upravnega sodišča RS o tožbi združenja Rovo zoper izdano gradbeno dovoljenje s predlogom za izdajo začasne odredbe.

“Ministrstvo bo v roku odgovorilo tako na zahtevo za izdajo začasne odredbe ter podalo tudi odgovor na podano tožbo,” so za STA navedli na ministrstvu, kjer vsebine tožbe zaradi postopkov ne morejo komentirati.

“O tem, ali tožba zadrži pravnomočnost gradbenega dovoljenja, bo odločalo sodišče, saj Rovo ni stranka v postopku izdaje dovoljenja,” pa so v zvezi s tem pojasnili na Darsu, ki je investitor del.

Združenje Rovo je po besedah člana upravnega odbora združenja Gorazda Marinčka, ki je vodil pripravo tožbe, to vložilo zaradi napak v postopku. Kot je izpostavil za STA, v postopku niso bile opravljene nobene geomehanske raziskave premogovniškega območja, pa bi bile po njegovem potrebne, prav tako po njegovih besedah niso v postopku izdaje gradbenega dovoljenja pridobivali mnenj rudarske stroke in Premogovnika Velenje kot koncesionarja.

Zaradi vložene tožbe so razočarani v Mladinski iniciativi za 3. razvojno os. “Ugoditev zahtevku združenja Rovo bi pomenila, da se gradnja 3. razvojne osi na Koroško ne bo pričela, vsak dodaten birokratski zaplet pa pomeni, da se ogrozi že pridobljeno okoljevarstveno soglasje za odsek Velenje-Slovenj Gradec, ki se izteče junija 2020,” so navedli v mladinski iniciativi.

V iniciativi so prepričani, da gre za “pretkano in prefinjeno taktiko združenja Rovo”, ki ga javnost med drugim pozna iz postopkov, povezanih z vzpostavitvijo lakirnice Magne v Hočah.

V iniciativi menijo tudi, da so snovalci tožbe izkoristili že tako težko situacijo zaradi epidemije novega koronavirusa, ki bo s posledicami v obliki ekonomske krize prizadela celo Evropo. “Edina rešitev za preboj ekonomske krize je pričetek gradnje velikih infrastrukturnih projektov, med katere sodi tudi 3. razvojna os,” so zapisali v iniciativi, ki od vlade pričakuje, da bo usmerila vse napore v takojšen začetek gradnje hitre ceste na Koroško.

Zaradi vložene tožbe ostro protestira tudi Svet koroške regije, ki ga sestavljajo župani, ki so danes o tem razpravljali prek video povezave. Na ministrstvu za okolje in prostor ter za infrastrukturo so naslovili dopis, s katerim okoljsko ministrstvo prosijo, da takoj pripravi odgovor na tožbo, za kar ima časa tri dni, ob tem pa so podprli pristojne službe države, da ohranijo že izdano gradbeno dovoljenje. “Absurdno se nam zdi, da neko novomeško združenje Rovo s pritožbo ogroža razvoj Koroške regije in s tem tudi naše države Slovenije,” so zapisali v dopisu.

Ogorčeni zaradi vložene tožbe so tudi na Mestni občini Velenje. Kot so zapisali, ne gre spregledati predloga začasne odredbe, ki je v zahtevi, da se investitorju, družbi Dars, prepove izvrševati kakršnakoli dela na območju Gaberke do končne odločitve sodišča v postopku s tožbo, “kar še dodatno podkrepi zaključek Mestne občine Velenje, da je tožba vložena predvsem z namenom zavlačevanja s pričetkom del”.

Občina je napovedala uporabo vseh možnih pravnih sredstev. Ker meni, da gre za namerno povzročanje gospodarske škode, bo občina tudi “preučila vse možnosti uveljavljanja odškodninske odgovornosti zaradi zlonamernih ravnanj združenja”.

Ravnanje združenja Rovo so obsodili v Gospodarski zbornici Slovenije in v Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, kjer opozarjajo, da obrtniki in podjetniki Koroške ter Savinjsko-šaleške regije 3. razvojno os nujno potrebujejo. “Zaviranje razvoja je za gospodarstvo nesprejemljivo, predvsem pa je neprimerna aktivnost nevladne organizacije, ki je izrazito škodljiva in ogroža učinkovit izhod Slovenije iz krize,” pa so navedli v gospodarski zbornici.

Medtem sicer izvajalec prvih gradbenih del na lokaciji Gaberke še ni izbran. Dars je razpis za izbiro izvajalca po dvostopenjskem postopku objavil že julija lani, postopki pa so se zaradi revizij zavlekli.

“Trenutno smo v fazi dopolnjevanja prijav, potem ko je Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil izdala odločbe na pritožbe posameznih prijaviteljev. Predvidoma do začetka maja 2020 bo sprejeta odločitev o priznanju sposobnosti prijaviteljem. Nadaljevanje postopka oziroma pridobitev ponudb ponudnikov s priznano sposobnostjo je odvisno od pravnomočnosti odločitve oziroma morebitnih vnovičnih pritožb,” so v zvezi s tem pojasnili na Darsu.

Na ministrstvu za okolje in prostor pa so danes poudarili še, da ministrstvo prepoznava pomembnost izboljšanja prometne navezave Koroške na osrednjo Slovenijo in jo vsekakor podpira.

To med drugim dokazujejo tudi nadaljnje priprave državnih prostorskih načrtov na tej prometni povezavi. Ministrstvo pospešeno vodi pripravo dveh državnih prostorskih načrtov, in sicer za državni cesti Slovenj Gradec-Dravograd in Otiški vrh-Holmec.

Na odseku Slovenj Gradec-Dravograd je postopek umeščanja v prostor v zadnji četrtini, saj so na podlagi pripomb javnosti v izdelavi strokovne podlage za optimizacijo rešitev. Na odseku Otiški vrh-Holmec pa je postopek priprave državnega prostorskega načrta v prvi četrtini, to je pred pripravo študije variant.

Na odseku med Šentrupertom in Velenjem je bilo umeščanje hitre ceste v prostor zaključeno s sprejetjem uredbe o državnem prostorskem načrtu januarju 2017, ki je prestala tudi ustavno presojo.
Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *