Dars išče izvajalca del za hitro cesto Ormož-Ptuj

Dars je objavil razpis, s katerim išče izvajalca del za gradnjo dveh faz dolgo pričakovane hitre ceste Ormož-Ptuj. Gre za etapi med Ormožem in Gorišnico in nato do Markovcev, medtem ko morajo traso mimo Ptuja do priključka na avtocestni križ še poiskati. Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je gradnjo napovedal za začetek naslednjega leta.

Vrtovec je tokratno objavo razpisa in skorajšnji začetek gradnje ceste, ki bo predvsem ormoško območje bolje povezala z avtocestnim križem, napovedal na junijskem srečanju z župani občin Ormož, Videm, Ptuj, Markovci, Gorišnica, Zavrč, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž.

Zainteresirani gradbinci morajo svoje ponudbe oddati najpozneje do 22. oktobra. Gradbeno dovoljenje je že izdano, traso zadnjega dela mimo Ptuja pa bo določila medresorska komisija. Celotna cesta naj bi bila po sedanjih načrtih zgrajena do leta 2025, prva etapa je ocenjena na okoli 50 milijonov evrov.

Zgodba z omenjeno cesto, ki bo sodila v vinjetni režim, se vleče že več kot dve desetletji. Potem ko so se gradnje lotili tik pred največjo gospodarsko krizo v prejšnjem desetletju, sta propadli kar dve na razpisu izbrani gradbeni podjetji. Vse doslej tudi niso našli primerne rešitve za traso zadnjega dela ceste pri Ptuju, zato je za zdaj zaključena le gradnja viadukta Sejanca.

Vir: Google maps

Na Darsu so pod prejšnjim vodstvom začetek gradnje pogojevali s sklenitvijo dogovora glede začasne navezave trase na obstoječo cesto Markovci-Ptuj, a so se prebivalci, ki živijo neposredno ob zelo obremenjeni državni cesti, bali, da bi začasna navezava lahko postala stalna.

Na ptujski strani že ves čas nasprotujejo za državo sicer najbolj racionalni trasi hitre ceste severno od Ptujskega jezera in že dolgo zahtevajo gradnjo po južni strani, kjer pa bi deloma posegli v območje Nature 2000. Odgovorni so se zato odločili narediti novo okoljsko študijo variant, med katerimi sta na predlog civilne iniciative še bolj severna, ki bi obšla Ptuj, ter še bolj južna.

Župan Markovcev Milan Gabrovec je nazadnje omenjal novo varianto, ki bi lahko bila izvedljiva ter sprejemljiva za vse, hkrati pa bi se izognila območju Nature 2000. Po njegovih besedah gre za eno od severnih variant, ki bi bila delno speljana skozi tunel. A Vrtovec je že junija dejal, da so se z župani strinjali glede južne strani skozi občino Videm, ker je to ceneje in hitreje.

Zelo operativen naj bi bil zdaj tudi okoljski minister Andrej Vijak, ki je ob nedavnem obisku regije dejal, da je nujno pri iskanju možnih novih variant že zdaj vključiti tudi občine, prek katerih bi lahko potekale trase. Študija variant naj bi bila izdelana letos, saj so nekatere strokovne podlage že narejene, je pojasnil okoljski minister.

Ob tem je poudaril, da postopkov, ki gredo znova v iskanje najprimernejših variant, ni mogoče skrajšati, saj je to nujna naloga v sklopu priprave državnega prostorskega načrta. Še posebej zato, ker gre v tem primeru za morebiten poseg v območje Nature 2000 in hkrati za zelo različne interese lokalnih skupnosti.

“Postopek je zato treba izpeljati transparentno in v sodelovanju z vsemi zainteresiranimi, saj bi se nam kakršnokoli preskakovanje lahko v naslednjih fazah projekta vrnilo kot bumerang. Lahko se zdaj na silo odločimo za neko varianto, a se lahko zgodi, da bodo nezadovoljni sprožili vse mogoče upravne ovire. Imamo preveč slabih izkušenj s hitenjem v zgodnjih fazah,” je še dodal Vizjak.
Vir: STA

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

0 KOMENTARJEV