10:27, čet, 25. Apr

Deset zaposlenih iz mariborskih vrtcev pridobivalo strokovne veščine v vrtcih po Evropi





Deset zaposlenih iz petih mariborskih javnih vrtcev je v okviru projekta Erasmus+ Mobilnost osebja v šolskem izobraževanju pililo strokovne in osebnostne veščine v vrtcih po Evropi. Vzgojiteljice, pomočnice vzgojiteljic, pomočnik vzgojitelja in organizatorka prehrane in zdravstveno higienskega režima so se v jesenskih mesecih leta 2019 in 2021 v okviru projekta Erasmus+ Mobilnost osebja v šolskem izobraževanju napotili na delovne izmenjave v različne vrtce po Evropi.

Z željo nadgraditi svoje profesionalne in osebnostne kompetence so se za več dni odpravili na mobilnosti v Sevillo v Španiji, v avstrijski Dunaj, poljski Vroclav, Espo na Finskem in v Lund na Švedskem.

Aktivno so od prvega dne sodelovali pri dejavnostih in aktivnostih v vrtcih, premagovali jezikovne ovire in se naučili mnogo novega na profesionalnem in osebnostnem področju. Prvi del izmenjav je v sklopu projekta Erasmus+ potekal jeseni 2019, kasnejšo izvedbo mobilnosti pa je za dve leti prekinila epidemija covid-19.

Celoten projekt je potekal od 31.12.2018 in se je iztekel 31.12.2022. Sicer dvoletni projekt je bil podaljšan za eno leto, saj v celotnem letu 2020, ko je bilo že spomladi načrtovanih več mobilnosti, ni bilo možno izvesti aktivnosti. Ker smo želeli zaposlenim na področju predšolske vzgoje zagotoviti najboljšo možno izkušnjo, smo se potrudili, da so se mobilnosti lahko izvedle v drugi polovici leta 2021.

Tako je bilo izvedenih vsega skupaj, v letu 2019 in 2021, deset mobilnosti v petih državah. Na mobilnost so odšli zaposleni iz Vrtca Borisa Pečeta, Ivana Glinška, Jadvige Golež, Jožice Flander in Pobrežje.

Nekaj vtisov udeleženk in udeleženca mobilnosti jeseni 2021:

Lilijana – Dunaj, Avstrija

»Novo zame je bilo le to, da so v skupini otroci več narodnosti. Všeč mi je bilo, kako je to vzgojiteljica vnesla v delo, z jutranjim pozdravom v tujih jezikih po otrokovi izbiri. Različnost bom vnesla s pogovorom ob slikanicah, zgodbicah, pesmicami, plesom, da spoznajo različne oblike družinskih skupnosti.«

Sumedija – Sevilla, Španija

»Všeč mi je bila dnevna praksa oddelka – tekmovanje med skupinami. Navdušila me je glasbena učiteljica, njena energija in srčnost je pritegnila otroke – imela je pozornost vsakega posameznika. Nova, čudovita izkušnja na profesionalnem in osebnem področju, drugačni pogledi, nova preizkušnja, zanimivi izzivi, nova znanja, nova prijateljstva. Ta izmenjava se je izkazala kot košček mozaika, ki sem ga potrebovala na osebnostni ravni.Počutim se bolj samozavestno, močno, sposobno, samostojno. Izmenjavo bi resnično priporočila vsem, ki si v življenju želijo več.«

Anžej – Vroclav, Poljska

»Osebno se mi zdi pomembno, da sem uspel preživeti v tuji državi sam. Komunikacijsko sem zrasel, saj sem dvignil nivo sporazumevanja v angleškem jeziku, saj drugače nimam veliko priložnosti komunicirati v angleškem jeziku. Socialno gledano sem spletel nekaj prijateljstev in spoznal veliko novih ljudi. Spomladi želim otroke naučiti osnovne poteze šaha, saj se mi zdi da je to igra, ki krepi možgane in uri potrpežljivost. Naučil sem se tudi nekaj pesmic v angleškem jeziku, ki bi jih rad naučil otroke. Risanje s kavo bi rad predstavil otrokom.«

Ana – Sevilla, Španija

»Vzgojiteljice v naših vrtcih se velikokrat vprašamo, kaj bi še lahko naredile boljše, kako bi lahko našim otrokom v oddelkih nudile še več, velikokrat pa se ne zavedamo, da imajo naši otroci v Sloveniji res krasne vrtce, za katere smo vsi lahko zelo hvaležni. V Španiji je bilo krasno, ampak naši vrtci so veliko bolj kakovostni. Nikoli pa ne bom pozabila te neverjetno prijetne energije v našem španskem vrtcu. Sproščenosti, sprejetosti in občutka pripadnosti, ki so mi ga ves čas moje mobilnosti dajali otroci in vzgojitelji.«

Ida – Sevilla, Španija

»Posebej me je navdušila interakcija med vzgojiteljico, otroki ter deklico z downovim sindromom. Do nje so bili zelo empatični, potrpežljivi ter so jo podpirali in vključevali v vsakodnevne aktivnosti. Nadgradila sem profesionalne kot tudi osebne kompetence.«

Maša – Vroclav, Poljska

»Je nekaj razlik v primerjavi z delom v naših vrtcih, pri nas bolj spodbujamo nabavo lokalnih in ekoloških živil, na Poljskem pa recimo beležijo nabavo in porabo živil z računalniškim programom. V domačem vrtcu bomo poskusili sestaviti obroke kot na Poljskem in poskusili tudi kakšno tradicionalno poljsko jed in spremljali kako bodo spremembe sprejeli naši otroci. Mobilnost mi je omogočila uporabo vseh možnih veščin za komunikacijo od angleškega jezika in uporabe aplikacij za tuje jezike.«

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.