13:12, sob, 20. Apr

E-mobilnost priložnostih za Slovenijo





Dravske elektrarne Maribor so skupaj z mariborsko univerzo danes pripravile prvo slovensko konferenco o e-mobilnosti. V času, ko je vsak odstotek gospodarske rasti uspeh, je podatek, da bo svetovna industrija električnih vozil samo letos dosegla 86-odstotno rast, zadosten razlog za razmislek o priložnostih, ki jih e-mobilnost prinaša Sloveniji.

Kot je povedal državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Bojan Kumer, so se v Sloveniji s strani države prve aktivnosti na tem področju začele že pred več kot štirimi leti, a je večina načrtov ostala zgolj na papirju, saj zasebne pobude niso našle pravega sogovornika.

“Zdaj je odlična priložnost za pospešitev usklajene postavitve polnilne infrastrukture ter ureditev tega področja tako v energetski kot v prostorski zakonodaji. Naše ministrstvo pripravlja energetski koncept Slovenije, ki predvideva prestopen prehod porabe energije iz fosilnih goriv iz tujine na domače električne vire. Pomemben del koncepta je tudi energija v prometu, zato ne smemo zamuditi priložnosti, ki se nam ta trenutek ponuja,” je dejal Kumer.

DSC_8530mala

Ob tem je spomnil na zaveze Slovenije za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov in drugih škodljivih snovi do leta 2020 ter za povečanje deleža obnovljivih virov energije tako v prometu kot tudi na drugih področjih. Če je bilo preteklo stoletje obdobje nafte, moramo zdaj po njegovih besedah narediti več, da bo to stoletje obdobje elektrike.

Ker je za razvoj električnih avtomobilov v prometu poleg zmogljivejših baterij pomembna tudi polnilna infrastruktura, tako javno dosegljive visoko zmogljive polnilnice na vseh glavnih prometnicah kot tudi normalnih hitrih polnilnic na javnih mestih ter počasnih polnilnih mest na večjih parkiriščih ali pred stanovanjskimi naselji za nočno polnjenje, je še dodal Kumer.

Da je to razvojna priložnost tudi za Maribor, je potrdil župan Andrej Fištravec, ki je spomnil na to, da je že oživljena avtobusna proizvodnja nekdanje Tovarne vozil Maribor (TVM), ki je zdaj v rokah tujega kapitala, v tovarni pa so nedavno začeli z razvojem lastnega električnega avtobusa.

Kot je dejal, se na mariborski občini zavedajo vseh priložnosti e-mobilnosti, zato se bodo v prihodnje pri obnovi voznega parka mestnega potniškega prometa preusmerili na nefosilna goriva. Hkrati je še namignil, da so si zadali vizionarski cilj, da bi v Mariboru zgradili tovarno električnih avtomobilov. Tudi zato so se že povezali s kitajskim investitorjem, ki bo v prvi fazi postavil tovarno električnih baterij.

Predstavnik HSE Djordje Žebeljan je povedal, da so prav Dravske elektrarne glavni dobavitelj obnovljivih virov energije v Sloveniji, celotna skupina pa proizvede okoli 80 odstotkov tovrstne energije v državi.

Po njegovih besedah se je avtomobil začel razvijati šele takrat, ko je prenehal biti menjava za konja, tudi danes pa e-mobilnost nima smisla, če želimo zgolj rezervoar zamenjati z baterijami, nato pa še naprej ob šestih zjutraj stati v vrsti za prihod v službo.

“Vse skupaj ima smisel, če razdelamo celotno zgodbo o tem kako biti na pravem mestu ob pravem času s čim manj energije. Zagotovo pa se do nobenega cilja ne da priti le po eni stopnici, pač pa je potrebno prestopiti veliko manjših stopnic,” je dejal Žebeljan in dodal, da polnilna infrastruktura ne more postati zgolj zamenjava za sedanje bencinske črpalke, pač pa mora postati del sistema, na podlagi katerega bo zaživela e-mobilnost.

Današnje konference se je udeležil tudi Japec Jakopin, industrijski oblikovalec in prvi mož podjetja Seaway, ki je v morje postavilo hibridno plovilo Greenline. Opozoril je, da je ena od najpomembnejših nalog Slovenije, da se prilagodi kriznim razmeram ter iz nje izplava z lastnim znanjem in razvojem visoke tehnologije, saj bo država zgolj z vabljenjem tujih korporacij vselej ostala narod mezdnih delavcev.

DSC_8543mala
Univerza v Mariboru

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.