12:28, tor, 28. Jun

(INTERVJU) Nataša Ritonija o OFEM: “Bistvo tega tekmovanja je, da se športniki srečajo z olimpizmom”





Na pogovor smo povabili Natašo Ritonija, ki skrbi za projekt OFEM 2023, olimpijski festival evropske mladine, ki ga bo gostil Maribor. Spregovorili smo o tem, kako daleč so priprave, kaj se dogaja dobro leto dni pred dogodkom in še marsičem zanimivem.

Intervju smo opravili na južni ploščadi Ljudskega vrta, kjer so pod tribuno tudi uradni prostori ekipe OFEM.

Lepo pozdravljeni gospa Nataša Ritonija, najprej me zanima za kakšen dogodek gre pri OFEM 2023?

Olimpijski festival evropske mladine je z več kot 30 letno tradicijo največji večpanožni športni dogodek za mlade športnike med 14 in 18 letom. Poteka pod okriljem evropskih olimpijskih komitejev. Je pa to prva izkušnja za te mlade športnike, da se srečajo z olimpizmom in nabirajo dragocene izkušnje za nadaljnja tekmovanja na poti do olimpijskih iger. Če govorimo o velikosti tega dogodka, lahko rečemo, da je to največji športni dogodek v zgodovini Maribora, v zgodovini regije, tudi nenazadnje na ravni države. Pričakujemo okoli 3600 tekmovalcev, potem še nekaj dodatnega spremljevalnega osebja, novinarjev, obiskovalcev, tako da računamo na kar precejšnje število ljudi. Mi se seveda tega dogodka v Mariboru zelo veselimo in glede na to, da Maribor je športno mesto z veseljem pričakujemo vse te športne tekmovalce.

Smo skoraj točno eno leto pred dogodkom, kaj je že storjenega in kdaj se začenja, torej kdaj je datum začetka tekmovanja?

Sam dogodek se začne naslednje leto 23. julija. Zgleda še veliko časa, ampak dejansko smo v tem trenutku čisto v samih pripravah na ta dogodek. V tem času smo uspeli sestaviti odlično ekipo motiviranih in zagnanih sodelavcev, ki na tem projektu delamo. Kar se tiče samega tima, je sestavljen iz posameznikov, ki prihajajo iz evropskega olimpijskega komiteja, tukaj smo mogoče malce drugačni v organizaciji, kot drugi organizatorji, se pravi imamo res aktivno podporo olimpijskega komiteja Slovenije, saj je njihovo znanje pri organizaciji tovrstnega dogodka neprecenljivo. Veliko sodelavcev je že obiskalo kar precej teh dogodkov v preteklosti, tako da nam svetujejo in pomagajo s svojimi izkušnjami. Potem drugi del ekipe pa je tukaj v Mariboru, skupaj pa trenutno dela 35 ljudi. Računamo, da bi ta številka do konca leta narasla na nekje 50 in potem še seveda naslednje leto še bomo potrebovali kar precej dodatnih sodelavcev, da bomo lahko tako velik dogodek izpeljali. Kar se pa tiče ostalih aktivnosti, pa moram reči da zelo dobro sodelujemo z različnimi deležniki na lokalni in državni ravni. V Mariboru nam je uspelo povezati ključne deležnike, kot ja Zavod za turizem, RRA, Narodni dom, MKC Maribor, seveda Mestno občino Maribor, ki nam pomaga s svojo podporo, pa filantropija na ravni države. Imamo tudi sklenjeno pogodbo z ministrstvom za obrambo, se pravi vojska se bo tukaj zelo aktivno vključila in te pomoči smo zelo veseli.

Predvsem kadrovske ali tudi s kakšnimi objekti, oziroma na kakšen način bodo pomagali?

Pomagali bodo kadrovsko, se pravi namenili bodo določeno število vojakov, ki nam bodo naslednje leto pomagali. Pomagali bodo tudi pripraviti prizorišče, pospraviti. Prav tako bodo pomagali z avtomobili, opremo in pa precejšen njihov prispevek bo tudi v tem, da bodo poskrbeli za prehrano za prostovoljce in pa osebje. Tukaj govorimo, da bodo kuhali za 1500 ljudi vsak dan, v posebnem šotoru na območju športnega parka na Taboru. Sodelovali bodo tudi na otvoritveni slovesnosti, tako da njihova pomoč je tukaj res dragocena. Sklenili smo tudi dogovor s policijo, tako da tudi policija se bo vključevala v ta dogodek in pa še številne druge manjše organizacije, tako da smo s tem projektom tudi dokazali, da lahko v mestu sodelujemo in nekako smo vsi prepoznali, da je to zelo pomemben projekt za mesto, tako v naslednjem letu kot tudi naprej.

Kako pa je s prizorišči, kje vse v Mariboru se bo dogajalo? 

Ključna športna prizorišča se razdeljena na več nekih skupkov. Ključno je tukaj za nami, se pravi na tem območju imamo dva športa. Judo, bo potekal v dvorani Lukna, tenis pa bo na Teniškem klubu Branik, stadion kot tak bo namenjen otvoritveni slovesnosti, same prostore v stadionu pa bomo koristili še za druge aktivnosti, in sicer press center bo tukaj, potem bomo imeli tudi osebne prostore za prostovoljce, ki bodo v stadionu in pa koristili bomo VIP del, da VIP pogostitve.

Še dobro, da je Ljudski vrt obnovljen, kajne? 

Ja, to je bila zelo pomembna pridobitev, zelo pomembna, kar se tiče tako velikega objekta, ki je pomemben, za otvoritveno slovesnost. Potem naslednja prizorišča, če se preselimo kar po vrsti, je UŠČ Leona Štuklja, kjer bo potekal rokomet, prav tako v dvorani Vrbanjska rokomet. Potrebujemo eno dvorano za punce, eno za fante. Pristan, ki bo namenjen plavanju, potem na drugi strani reke v Športnem parku Tabor bo potekala gimnastika, in sicer v obnovljeni dvorani Tabor, kjer bo tekmovalni del, in pa v dvorani Lukna, kjer se bodo tekmovalci pripravljali na nastope. Potem bomo teniška igrišča koristili za treninge tekmovalcev. Atletski stadion seveda za atletiko, potek skate park za tekmovalce v rolkanju. Potem gorsko kolesarstvo, ki bo pod Pohorjem, cestno kolesarstvo, ki bo potekalo v mestu. Pa seveda Draš center za odbojko in zelo pomembno prizorišče, košarka 3 na 3, ki bo potekala v centru mesta na Trgu Leona Štuklja. Tako da na trende, ki so trenutno v športu je pomembno, da se selimo v urbane športe, da se približajo tudi gledalcem. Mi temu trendu sledimo, zato smo tudi uvrstili na naš program košarko 3 na 3, ki je prvič na takšnem tekmovanju. Prav tako je prvič rolkanje, lani je bilo prvič na olimpijskih igrah v Tokiu, in pa prvič smo uvrstili v program tudi gorsko kolesarstvo.

Kaj pa prenočitvene kapacitete, glede na to koliko bo prizorišč in koliko je športnikov je gotovo ureditev prenočitvenih kapacitet kar logističen zaloga? 

Seveda smo odvisni od tega koliko kapacitet imamo na voljo, toliko športnikov in osebja lahko namestimo, tu moram reči, da zelo dobro sodelujemo s Študentskimi domovi Maribor in pa z dijaškimi domovi. Mi smo zakupili vse razpoložljive kapacitete, ne samo v študentskih in dijaških domovih, temveč smo tudi rezervirali razpoložljive kapacitete v hotelih v mestu in okolici. tekmovalci in spremljevalno osebje bodo bivali v študentskih in dijaških domovih. Tukaj smo zelo odvisni od števila postelj, kot veste gredo nekateri domovi v prenovo, saj ne ustrezajo vsem standardom, za takšen nivo tekmovanja. Mi smo v mesecu aprilu v Mariboru gostili koordinacijsko komisijo evropskega olimpijskega komiteja, ki je skupaj z nami pregledala vsa prizorišča in pa tudi vse namestitvene kapacitete. Koordinacijska komisija, ki jo imenuje evropski olimpijski komite šteje pet članov, in so za nas kot neko posvetovalno telo, ki nam tudi pomaga, nas usmerja, nas opozarja na določene zadeve, da lahko tekmovanje izpeljemo v najboljši možni luči. Pri tem obisku se je pokazalo, da določene namestitvene kapacitete te ne ustrezajo standardom, tako da smo morali sprejeti določene ukrepe, to pa je za nas pomenilo tudi, da smo izgubili določeno število sob. Če to zelo poenostavim, skratka v pogodbi, ki smo jo podpisali z evropski olimpijskih komitejem, imamo zapisano, da lahko imamo en tuš in eno toaleto na štiri tekmovalce, v nekaterih študentskih domovih je to razmerje večje, tako da smo nekako uspeli pri določenih domovih, ki ne ustrezajo standardom, izpogajati številko šest. Torej da je šest tekmovalcev na en tuš, ponekod pa je ta številka še večja. Zaradi tega smo tudi izgubili določeno število sob. Tako da, glede na razpoložljive kapacitete seveda moramo prilagajati samo tekmovanje. Kar se pa tiče dejanskega številka, trenutno delamo na historičnih podatkih, torej koliko običajno pride tekmovalcev na eno tako tekmovanje, trenutno smo nekje na številki 3600 do 3800, konkretne številke za naše tekmovanje bodo pa šele naslednjega aprila.

Torej le malo pred tekmovanjem?

Tako je, takrat bomo mi točno vedeli koliko ljudi lahko pričakujemo. Ampak zagotovo jih ne bo manj, kvečjemu se nam lahko zgodi, da jih bo več.

Kaj pa iskanje rešitev zunaj mesta?

Ja vse opcije smo pregledali, tudi s koordinacijsko komisijo, vemo da imamo tudi v Rušah en dijaški dom, skratka, vse te zadeve smo pregledali, preverili. So pa seveda povezane z logistiko in pa, kar je še najbolj pomembno je to, da bi potem ti tekmovalci bili dislocirani in nekako odmaknjeni od tega tekmovanja. Bistvo tega tekmovanja pa je, da se športniki srečajo z olimpizmom, se prvi mi želimo za njih tudi kreirat eno tako posebno vzdušje.

Kot olimpijska vas?

Tako je, se pravi olimpijska vas bo na področju Štuka, bo zaprto območje, samo za športnike, tako da jih ne želimo od tega odmakniti, ker to bi potem pomenilo, da gremo na eno normalno tekmovanje iz svoje discipline. Ravno to, pa ni namen tega tekmovanja. Skratka, mi seveda imamo možnosti, da jih namestimo okrog Maribora, ampak najverjetneje reprezentance in pa športniki ne bi bili preveč zadovoljni s takšno rešitvijo. To so izzivi s katerimi se srečujemo, tako da smo v navezi z evropskim olimpijskim komitejem z našimi strokovnjaki tukaj, tako da preračunavamo in v kolikor se bo izkazalo, da morda teh kapacitet ni dovolj, bomo morali potem povleči določne ukrepe.

Kdo pa je pravzaprav organizator tekmovanja, je to olimpijski komite Slovenije, Mestna občina Maribor, OFEM?

Pogodba sicer je bila podpisana z Mestno občino Maribor in pa z olimpijskim komitejem Slovenije, ki sta tukaj kot podpisnika te pogodbe. Seveda pa ima vsak organizator možnost, da preda organizacijo določeni skupini, se pravi mi kot organizacijski odbor OFEM, smo dobili ta mandat, se pravi, da lahko organiziramo ta velik dogodek. Sicer pa kot organizacijska enota spadamo pod Šport Maribor.

Potem takem je organizator Šport Maribor, oz. Javni holding Maribor, saj Šport Maribor spada pod holding? 

Za nas moram reči, da je to velika prednost. Zdaj ko se pogovarjamo tudi z ostalimi organizatorji tega tekmovanja, se nam je zgodilo to, da v enem letu bodo kar štiri izvedbe, to pa je posledica kovida ker sta bili dve izvedbi prestavljeni na letošnje leto. Kar je za nas pomenilo, da smo se organizatorji, še bolj povezavi, ker smo v nekem krajšem časovnem obdobju, si med seboj pomagamo, se primerjamo, vidimo na kakšen način bi lahko neke stvari zapeljali in tukaj imamo mi prednost, da smo del Športa Maribor, ki upravlja z večino športnih objektov. Ne samo da imamo športne objekte na voljo, imamo tudi vso osebje, ki pride zraven. S tem imamo lažje delo in nižje delo.

Kaj pa otvoritvena slovesnost, gotovo bo prečudovita, kako bo potekala, kaj nas čaka takrat?

Ja zdaj otvoritvena slovesnost bo potekala na stadionu Ljudski vrt.  Mi pri otvoritveni slovesnosti moramo slediti vsem protokolom, ki so predpisani in so zelo podobni protokolom na pravih olimpijskih igrah. Je vključen seveda mimohod vseh športnikov, ki se zgodil, sledi prižig olimpijskega ognja in vsi pomembni govori, ki se morajo odvit pred samim začetkom.

Je skrivnost, kdo bo najvišji gost?

Mi seveda upamo na zelo visoke goste. Tudi upamo, na pokroviteljstvo predsednika, predsednice države. Potem tudi upamo morda, gostili gospoda Bacha, ki pa je predsednik olimpijskega komiteja.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *