00:13, tor, 27. Sep

Namesto nove brvi bi Maribor lahko pridobil mnogo več: “Tovrstni projekti niso primerni v trenutku inflacije in grozeče recesije v mestu”





O projektu nove brvi v Mariboru, ki bo povezovala Lent in Taborsko nabrežje, smo povprašali tudi občinske svetnike Mestne občine Maribor. Večina jih meni, da je v Mariboru precej zadev, ki bi jim morali nameniti pozornost. Z denarjem, ki ga bo prispevala občina, bi lahko uredili dotrajane ceste, dodatna igrišča, izvedli popolno sanacijo Mariborskega otoka.

Že februarja sta župan Mestne občine Maribor, Saša Arsenovič in predstavnik podjetja Marko 5, Peter Smrekar podpisala pogodbo za izgradnjo nove brvi čez reko Dravo. Ta se bo nahajala pri Starem mostu in bo povezovala Lent na levem in Tabor na desnem rečnem nabrežju.

Izgradnja brvi je ocenjena na 4,5 milijona evrov, od tega bo 2,6 milijona evrov iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, in sicer mehanizma Celostnih teritorialnih naložb (CTN), okoli 650.000 evrov bo prispevala država, preostali denar, torej okoli 1,3 milijone evrov, pa bo investicija MO Maribor. Investicija v novo brv bo ena izmed delov projekta oživitve obeh nabrežij, tukaj zraven spadajo še novo parkirišče na desnem bregu, zaprtje Glavnega mostu za motoriziran promet in ob zaprtju Lenta tudi ureditev promenade s “plažo” med brvjo in Glavnim mostom, so zapisali na RTV SLO.

Kaj menijo občinski svetniki?

Z vprašanji smo se obrnili na vodje svetniških skupin v občinskem svetu mariborske občine. Zanimalo nas je njihovo mnenje glede tega, ali Maribor potrebuje novo brv in ali menijo da bi denar iz občinskega proračuna, namenjen gradnji brvi, lahko porabili za kakšne druge projekte in čemu bi njihova svetniška skupina namenila več pozornosti. Njihove odzive lahko preberete spodaj. Od preostalih vodij svetniških skupin (Milan Mikl, Vladimira Cokoja, Damir Orehovec, Stojan Auer, Alenka Iskra, Tatjana Frangež, Darko Hergamas, Matic Matjašič, Miha Recek, Jelka Kolmanič, Branislav Rajić) odgovora nismo prejeli, kar očitno pomeni, da se jim tema za Mariborčane ne zdi dovolj pomembna.

Nova brv bi zapirala pogled na veduto Starega mostu, obnovili bi lahko igrišča, ceste in še marsikaj

V Stranki mladih – Zeleni Evrope pravijo da bi nova brv zapirala pogled na veduto Starega mostu in plovno pot turistične ladjice (ali ladjic). Takšna reka, kot je Drava v središču mesta predstavlja najboljšo osnovo za razvoj turizma in zato je takšno zapiranje popolnoma nesprejemljivo, sploh, ker obstaja ustrezno alternativa le nekaj metrov stran.

Dodatno pa je gradnja brvi nesprejemljiva tudi iz finančnega vidika, saj bo poleg evropskih sredstev potrebnih še približno 2 milijona lastnih sredstev,” je povedal vodja svetniške skupine Stranke mladih, Igor Jurišič.

Argumentacija župana, da bi z neizvedbo projekta izgubili evropska sredstva, ni čisto pravilna trditev. Z opustitvijo projekta, ki ga, po besedah Jurišiča, Maribor ne potrebuje, bi namreč ohranili (ne izgubili) 2 milijona lastnih sredstev, s katerimi bi lahko obnovili vsa dotrajana otroška igrišča ter zgradili kar nekaj novih, obnovili številne ceste in še marsikaj, je povedal Jurišič.

“Tovrstni projekti niso primerni v trenutku inflacije in grozeče recesije v mestu”

V Listi kolesarjev in pešcev so nam povedali, da verjamejo, da bo nova brv dopolnila rekreacijski potencial območja ob Dravi, hkrati pa menijo: “da tovrstni projekti niso primerni v trenutku inflacije in grozeče recesije v mestu z zaostreno socialno sliko. Želeli bi si, da bi bile prioritete Arsenovičeve liste bolj usmerjene v dejanske potrebe lokalnega prebivalstva kot pa v turiste in obiskovalce gostinskih obratov”.

Podpora projektu, a v mestu in primestju mnogo nujnejših investicij

Samostojni svetnik Zvonko Zinrajh nam je razložil, da aktualni projekt podpira, vendar je v mestu in primestju še mnogo nujnejših investicij kot so: Projekt Pohorje, oživitev kompleksa Mestni park-Piramida, popolna sanacija Mariborskega otoka, projekt Brestrnica po vzoru iz časov bivše Jugoslavije, revitalizacija dela Melja (bivša Mariborska tekstilna tovarna) kot stanovanjsko sosesko, projekt terme v Stražunu ob črpališču termalne tople vode…

“Žalosti pa me, da so Mariborčani in Mariborčanke, vedno negativni”

Melita Petelin je izpostavila, da je to že star projekt, za katerega so bila pridobljena EU sredstva, ki so namenjena izključno in samo za izgradnjo brvi, po pridobljenem gradbenem dovoljenju.

Povedala je še: “Žalosti pa me, da so Mariborčani in Mariborčanke, vedno negativni, pri vsakem novem projektu, čeprav je projekt dober in zanimiv za Maribor.

V stranki Arsenovič za Maribor ostajajo trdni

Aljaž Bratina iz skupine Arsenovič nam je povedal takole: “Projekt povezovalne brvi med levim in desnim nabrežjem Drave (Lent in Taborsko nabrežje) sega že v čase Evropske prestolnice kulture (EPK). Bil je izveden mednarodni natečaj, katerega arhitekturne in izvedbene rešitve so bile že pred leti predstavljene na razstavi v Umetnostne galerije Maribor. Osebno sem ocenjeval, da so bile vse rešitve dobre, moderne, svetovljanske, odlične za Maribor. Izbor ene od rešitev je izvedla strokovna komisija. Na tej podlagi je Maribor kandidiral za pridobitev namenskih sredstev (sofinanciranje Evropske unije) in bil pri tem uspešen.

“Točnega podatka nimam, mislim pa da pred cca 6-7 leti. Sofinanciranje je bilo uspešno, saj smo uspeli pridobiti okoli 3/4 vrednosti investicije. Kot omenjeno, so bila pridobljena namenska sredstva za konkreten projekt, ki jih je možno porabiti izrecno in samo za konkreten projekt in nič drugega. Nerealizacija projekta bi pomenila izgubo namenskih sredstev, torej bi se že odobrenim (pridobljenim) sredstvom odpovedali oz. bi povedano po domače, skozi okno bi vrgli nekaj milijonov evrov.”

Eno od predolgo “spečih Trnjulčic” Maribora je Taborsko nabrežje (z izjemo stavbe Medicinske fakultete). Povezava Lenta in Taborskega nabrežja z brvjo je enkratna priložnost za oživitev in ureditev Taborskega nabrežja in neurejenih stavb na Taborski ulici, kar so pri rešitvah povezovalne brvi pripoznali mnogi arhitekti iz širšega mednarodnega okolja. Po odgovore ne rabimo v oddaljeni London, Lizbono, Pariz….dovolj je obisk sosednjega Graza. Vsakršno sodobno rešitev podpiram in čestitam vsem, ki so že pred cca 10-imi leti v času EPK pripoznali dodano vrednost, vsem ki so sodelovali pri uspešni pridobitvi sofinanciranja iz sredstev EU in vsem, ki so brv pripeljali do skorajšnje realizacije.”

 

Druge novice

Comment

  • Bombek

    3 avgusta, 2022

    Se popolnoma strinjam, da je ta brv nepotrebna, ker bo zapirala pogled na na stari most in prav tako bo zaprla pretočnost s čolni po reki Dravi – Dravska vila, ki je bila kupljena za dobrih 330.000 EUR- ov za vožnjo turistov po reki Dravi tega ne bo več počela! Prav tako se je tudi do sedaj ni dovolj aktivno uporabljalo za vožnjo po Dravi do Mariborskega otoka in do Dvoetažnega mostu! Denar se zapravlja za nekaj kar se pol ne upravičilo svojega namena kot je bilo predvideno, ter tako bo tudi so to brvjo! Bolj lastni interesi !

    Replay

Dodaj odgovor za Bombek Prekliči odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *