09:47, sob, 20. Apr

Občina Hoče-Slivnica je na Ustavno sodišče vložila zahtevo za oceno ustavnosti





Zaradi zapleta pri izvedbi 1. svetovalnega referenduma z e- glasovnico, s katero želi Občina omogočiti, da bodo lahko krajani Rogoze koristili poštno številko domače občine, je občinski svet Občine Hoče-Slivnica s plebiscitarno večino, na 19. korespondenčni seji odločil, da Občina vloži na Ustavno sodišče RS, ZAHTEVO ZA OCENO USTAVNOSTI Zakona o referendumu in ljudski iniciativi in Zakona o lokalni samoupravi, zaradi neskladja z 2., 9., 39., 42., 43., 44., 140. členom Ustave RS, s predlogom za absolutno prednostno obravnavo in začasno ureditev.

Občina Hoče Slivnica. Vir Google maps

Občina meni, da sta Zakon o referendumu in o ljudski iniciativi (Uradni list RS, št. 26/07 – UPB, 6/18 – odl. US in 52/20, v nadaljevanju ZRLI) ter Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE, v nadaljevanju ZLS) protiustavna, ker ne urejata referenduma v času epidemije in ukrepov za preprečevanje širjenja bolezni. Gre za protiustavno pravno praznino (kršitev načela pravne države iz 2. člena Ustave). Izpodbijana zakona ZRLI in ZLS sta protiustavna, ker občini nedvoumno ne omogočata samostojno urejati zadev, ki zadevajo samo prebivalce občine oz. izvrševanje 140. člena Ustave RS. Posledično pride do kršitve volilne pravice občanov (43. člen Ustave) in pravice do sodelovanja pri soupravljanju javnih zadev (44. člen Ustave).

Izražanje stališča občanov kot posameznikov

Pri lokalnem svetovalnem referendumu in odločanju gre predvsem za izražanje stališča občanov kot posameznikov in kot skupine, zato pride tudi do kršitve pravic do svobode izražanja (39. člen Ustave, 10. člen EKČP) ter zbiranja in združevanja (42. člen Ustave, 11. člen EKČP). V neskladju z 9. in 140. členom Ustave sta izpodbijana zakona, ker občini ne omogočata, da izvede glasovanje, ki je procesno popolnoma enako kot klasično referendumsko glasovanje, z edino izjemo, da je glasovnica namesto v papirni obliki izvedena v e-obliki, ob spoštovanju pozitivne zakonodaje na način, da se ne krši nobena človekova pravica ali svoboščina.

Inovativne rešitve

Občina ves čas zatrjuje, da 140. člen Ustave in ZLS v 46. b členu, omogočata svetovalni referendum v obliki, kot ga je zastavila Občina, v sodelovanju številnimi IKT ter pravnimi strokovnjaki, a Ministrstvo zatrjuje, da občina po 140. členu nima pristojnosti in pravice izvajati svetovalnega referenduma, kot ga ureja ZLS, ampak le referendum po ZRLI. »Verjamem, da z izvršitvijo Odloka o svetovalnem referendumu ne bi nastale večje motnje v izvrševanju nalog občine ter škodljive posledice za zdravje ali življenje ljudi, ali večja gospodarska škoda, ter, da odlok spoštuje priborjene človekove pravice in svoboščine. Prav je, da gremo s časom naprej in uporabljamo inovativne rešitve, ki omogočajo učinkovito delovanje javne uprave na način, ki je skladen s temeljnim aktom naše države.« je dejal dr. Marko Soršak, univ. dipl. gosp. inž., župan Občine Hoče-Slivnica.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.