Prepoznajte potrošniške pasti na družbenih omrežjih

Mreža evropskih potrošniških centrov je ob 15-letnici delovanja pripravila celoletno kampanjo ozaveščanja potrošnikov o ključnih vprašanjih s področja varstva potrošnikov. Vsak mesec obravnavajo novo vprašanje: ta mesec tako opozarjajo na težave zaradi pasti na družbenih omrežjih.

Slika je simbolična. Vir: pixabay.com

Slika je simbolična. Vir: pixabay.com

Pasti na družbenih omrežjih so vse bolj sofisticirane, izkoriščajo nepozornost in čustva uporabnikov. Ti se odzivajo na mamljive oglaševalske ponudbe, nagradne igre, brezplačne preizkusne ponudbe in tudi na prošnje za pomoč. Mnogi uporabniki sodelujejo tudi v klepetalnicah, v katerih izdajo zasebne podatke, opozarjajo v Evropskem potrošniškem centru Slovenija. Ta sicer deluje pod okriljem ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.

S kampanjo ozaveščanja o pasteh na družbenih omrežjih pa tokrat potrošniški centri spodbujajo potrošnike, da naredijo preventivni posnetek zaslona s prikazom sumljive vsebine, preden kliknejo na oglas na družbenih medijih. Zgodi se namreč, da ti izginejo takoj, ko uporabnik klikne nanje. Že s to minimalno potezo se lahko poveča pozornost uporabnika, zmanjša se impulzivni vzgib, ne nazadnje pa tudi shrani dokaz v primeru dejanske spletne pasti.

Vir: pixabay.com

Vir: pixabay.com

Evropska komisija ugotavlja, da je v zadnjih dveh letih kar 56 odstotkov evropskih potrošnikov doživelo goljufijo na družbenih omrežjih. Najpogostejše vrste prevar nakupovalne, pri katerih potrošnike z zvijačo zvabijo v naročnine ali nakup proizvodov, ki sploh ne obstajajo ali pa so ponaredki. Takšnim prevaram so najbolj izpostavljeni redni uporabniki interneta, predvsem odrasli med 34 in 54 leti starosti ter z višjo izobrazbo. Prevarante je večinoma težko izslediti, ker prevarani večinoma ne oddajajo uradnih prijav goljufije, mnogi menijo, da s prijavo ne bi ničesar spremenili.

Glede na zadnjo raziskavo Statističnega urada RS je bil en odstotek oseb v starosti od 16 do 74 let, ki so v zadnjem letu uporabljale internet za zasebne namene, finančno oškodovan zaradi kraje identitete, prejema prirejenega elektronskega sporočila ali preusmeritve na lažno spletno stran.
Vir: STA

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

0 KOMENTARJEV