00:38, pet, 19. Apr

Ptujska civilna iniciativa že tretjič s protestno zaporo Ormoške ceste





Okoli 100 prebivalcev naselij z območja ptujskih mestnih četrti Jezero in Spuhlja, ki se pred časom povezali v civilno pobudo, je v nedeljo zvečer že tretjič s protestom in občasnimi zaporami opozorilo na po njihovem neznosno življenje ob državni Ormoški cesti. Od države so znova zahtevali takojšnji začetek aktivnosti za gradnjo južne obvoznice.

S protestom opozorili na po njihovem neznosno življenje ob državni Ormoški cesti, 27.5.2018. Vir: bralec A.T.
S protestom opozorili na (po njihovem) neznosno življenje ob državni Ormoški cesti, 27.5.2018. Vir: bralec A.T.

Kot je ob vnovičnem protestu povedala predstavnica civilne iniciative Sergeja Puppis Freebairn, krajani zahtevajo preusmeritev tranzitnega tovornega prometa, ki že leta znižuje kakovost njihovih življenj.

V civilni iniciativi pričakujejo, da bodo pristojni ukrepali prav zdaj, ko bo po napovedih Darsa že septembra odprt še zadnji odsek avtoceste do Gruškovja. Po njihovem bi namreč moralo biti predvsem v interesu države, da se tovornjake preusmeri na avtoceste in tako pobere dodatno cestnino, ki jo bo lahko namenila za vzdrževanje in gradnjo novih avtocestnih odsekov.

Nezadovoljni krajani ob omenjeni precej prometni cesti so se za pozno uro protesta tudi tokrat odločili, ker so za njih prav nedeljski večeri najbolj nemirni. Takrat se namreč sprosti promet tovornih vozil, ki se nato večinoma z mejnih prehodov s Hrvaško vsaj do polnoči valijo mimo njihovih hiš ter se tako izogibajo avtocesti.

Civilna iniciativa sicer odločno nasprotuje tudi podpisanemu sporazumu, s katerim so občine ob trasi bodoče hitre ceste Ormož – Ptuj, zadnja med njimi tudi ptujska mestna občina, pristale na to, da bo obstoječa cesta začasno do umestitve trase in izgradnje zadnjega dela hitre ceste.

Ptujski župan Miran Senčar je sredi julija s predstavniki ministrstva za infrastrukturo vendarle podpisal dogovor o začasni navezavi hitre ceste na obstoječo prometno povezavo med Markovci, Spuhljo in Ptujem in s tem omogočil začetek njene gradnje.

Kot je takrat pojasnil, so jih na ministrstvu v to prepričali s prometno in ekonomsko študijo, v kateri se je tudi stroka opredelila za južno različico ptujske obvoznice, torej po spodnji strani Ptujskega jezera. Sporazum so podpisali tudi predstavniki občin Gorišnica, Markovci, Videm, Ormož in Zavrč.

Na infrastrukturnem ministrstvu so zagotovili, da bo šlo za začasno navezavo do izgradnje odseka Markovci-Ptuj, a največ 30 mesecev po pravnomočnosti uredbe o državnem prostorskem načrtu. V dogovoru je tudi zapisano, da si bodo podpisniki prizadevali za umestitev državne ceste na odseku med Ptujem in Markovci po južni strani Ptujskega jezera.

Senčar je ob podpisu sporazuma zatrdil, da so pristanek na podpis dogovora uskladili s predstavniki civilne iniciative. Ker je bilo že takrat jasno, da nekaj nasprotnikov sporazuma še vedno obstaja, je dejal, da imajo očitno tudi v civilni iniciativi različna mnenja. “Skušali smo jim dopovedati, da je njihov boj zaman, če se cesta sploh ne bo začela graditi. V primeru, da namreč cesta do Markovcev ne bo speljana, potem ne moremo govoriti o nobeni obvoznici,” je dejal Senčar.
Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.