13:40, čet, 25. Apr

V družbi Tam Europe imajo visoke cilje





Mariborsko avtobusno podjetje Tam Europe, ki je pred nekaj leti s pomočjo kitajskega kapitala nastalo na pogorišču nekdanje Tovarne vozil Maribor (TVM), je preživelo krizno leto 2016. Lani so se po prihodu uprave morali odreči okoli 50 zaposlenim. Prodaja je lani iz skoraj 19 milijonov v letu 2015 padla na 14 milijonov evrov. 

Novi direktor družbe Bryan Zhao, ki je avgusta lani na tem mestu zamenjal Holgerja Postla, je pojasnil, da je do rezultatov, ki so bili slabši od pričakovanj, prišlo predvsem zaradi sprememb pri nekaterih kupcih in nekoliko nižje prodaje za irski trg, kot so jo sprva načrtovali.

Skupaj smo v letu 2016 proizvedli 70 avtobusov, od tega le polovico letaliških, kar je pomenilo manj prihodkov, ki so znašali okoli 14 milijonov evrov, to pa nam je prineslo izgubo. Kakšna bo ta, še nismo povsem izračunali, zato ne bi špekuliral,” je dejal Zhao. Družba je pred tem prav tako beležila 3,2 milijona evrov minusa.

letališki avtobus
Letališki avtobus

Novi prvi mož podjetja, ki je sicer lani doživelo nekaj kozmetičnih lastniških sprememb, še vedno pa sodi pod okrilje kitajske multinacionalke CHTC Group, izgubo pripisuje zlasti stroškom proizvodnje, kar je bila posledica prevelikega števila zaposlenih.

Razpoložljive proizvodnje zmogljivosti jim trenutno omogočajo proizvodnjo tudi do 500 avtobusov letno, a je to odvisno od naročil in tega, s koliko ljudmi delaš. Trenutno imajo zaposlenih 150 ljudi, ki lahko po njihovih izračunih letno proizvedejo do 150 enot, sicer pa bi morali za pozitiven izkupiček letno izdelati in prodati vsaj sto avtobusov.

Tam Europe se še vedno ukvarja le z dvema segmentoma proizvodnje – letališkimi in turističnimi avtobusi. Od prvega si obetajo letno proizvodnjo sto enot, morda kakšno leto do 150, saj gre po besedah Zhaa za omejene potrebe na globalnem trgu.

FOTO: conatezno.si
FOTO: conatezno.si

V svetu je letno povpraševanje po okoli 450 do 500 takih avtobusih. Če nam uspe priti do številk blizu 150, bomo eden najboljših na svetovnem trgu,” pravi direktor, ki si največ v prihodnje obeta od proizvodnje električnih avtobusov. Ko bodo zagnali ta del poslov, bodo znova zaposlovali, je še napovedal.

VIR: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.