16:26, čet, 4. Jul

V Hočah razpravljali o prihodu Magne





Nekaj več kot 30 občanov in drugih predstavnikov zainteresirane javnosti se je včeraj v Hočah udeležilo javne obravnave glede sprememb občinskega prostorskega načrta. Spremembe se tičejo območja, na katerem naj bi v prihodnje zrasla proizvodna cona Hoče-Slivnica. Največ pomislekov glede gradnje tovarne so ponovno imeli hoški kmetje.

Podjetje Urbis je izdelalo dokument načrtovanih prostorskih sprememb in okoljsko poročilo, ki so ga včeraj predstavili in pojasnili občanom. Rajko Sterguljc, direktor podjetja je pojasnil, da gre za 92 hektarjev veliko območje v bližini letališča, namenjeno vzpostavitvi proizvodne cone za potencialnega investitorja, od tega 15 hektarjev zemljišč, ki so bila doslej namenjena pridobivanju gramoza, preostalo pa kmetijska zemljišča.

Po besedah Mire Vizovišek Motaln je končna ocena okoljskih analiz pokazala, da predlagane spremembe občinskega prostorskega načrta ne bodo imele negativnega vpliva, nekatere vplive pa bo mogoče omiliti z ustreznimi ukrepi.

Kmetje se jezijo

Kmetje so se tudi tokrat ujezili zaradi omilitvenega ukrepa, s katerim naj bi skrčili za več kot sto hektarjev gozdnih površin in jih usposobili za kmetijsko proizvodnjo. Po njihovem se bodo morali odpovedati svojim sedanjim najbolj kakovostnim zemljišče, zadovoljili pa naj bi se z zemljo pridobljeno s krčenjem gozdov. Eden bolj glasnih kmetov Rado Lobnik je spomnil, da kaj takega ni mogoče storiti na hitro, še posebej pa ne zagotoviti zemlje, kot so je bili deležni doslej.

Tudi na tem območju naj bi nastala proizvodna cona.
Tudi na tem območju naj bi nastala proizvodna cona.

Hoški župan Marko Soršak je pri tem poudaril, da takšen ukrep ni namenjen za nadomestna zemljišča kmetom, ki se bodo morali umakniti proizvodni coni, Sterguljc pa je še pojasnil, da bodo omilitveni ukrepi morali biti izvedeni še pred dodelitvijo uporabnega dovoljenja potencialnega investitorja ter da so ti del postopka pridobivanja ustrezne projektne dokumentacije.

Letališče brez sprememb

Na razpravi so bil prisotni tudi predstavniki Letalskega centra Maribor, ki so bili pomirjeni, da jih spremembe prostorskega načrta ne bodo prizadele. Po pojasnila je prišel tudi direktor Aerodroma Maribor Ladimir Brolih, ki ga je zanimalo, če so pri prostorskih spremembah upoštevali tudi dejstvo, da se bo v prihodnjih letih končno vendarle začelo razvijati tudi mariborsko letališče, kar pomeni, da je že zdaj treba infrastrukturo načrtovati tako, da jih ne bo treba pozneje, ko bi lahko prišlo do ozkih grl, spreminjati.

Sterguljc je pojasnil, da je železniški tir načrtovan tako, da ga bo mogoče podaljšati do letališča, predvidena je 15 metrov široka tripasovna regionalna cesta, vodne kapacitete od gramoznice zadoščajo za vse potrebe, delno bodo rekonstruirali tudi priključek na avtocesto. Na energetskem področju je predviden plinovod iz Miklavža, elektriko pa bodo najprej zagotovili preko 20-kilovoltne razdelilne postaje Rače, pozneje pa je predvidena neposredna navezava na 100-kilovoltni daljnovod.

zemljisca, hoce, njive, kmetje

Na očitke kmetov, da je bilo možnih za vzpostavitev tovarne tudi več drugih lokacij, je Sterguljc pojasnil, da so preverili devet možnih lokacij po vsem Podravju, na koncu pa sta v ožji izbor prišli lokaciji v Hočah in Slovenski Bistrici. Slednja naj bi imela še boljša kmetijska zemljišča in je preveč oddaljena od železnice, zato so se odločili za aktualno.

Potencialni investitor je namreč zahteval vsaj 85 do 90 hektarjev veliko zemljišče, zato je odpadla poslovna cona nekdanjega Tama, Lenart nima železniške povezave, za lokacijo v Kidričevem pa so se po besedah Sterguljca zagrevali vsi drugi, razen lastnikov, ki so pojasnili, da tamkajšnji prostor še potrebujejo za razvojne načrte Taluma in Boxmarka.

VIR: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.