15:04, pet, 7. Okt

53. Borštnikovo srečanje: novi direktor, nova selektorica, daljši program





Letošnji, 53. Festival Borštnikovo srečanje (FBS), osrednji gledališki festival v Sloveniji, bo 4 dni daljši. V tekmovalnem programu se bo zvrstilo 10 predstav, v spremljevalnem 7, tudi sicer pa se po besedah novega umetniškega direktorja FBS Aleša Novak in nove selektorice festivala Zale Dobovšek obeta še več novosti.

S programom 53. Festivala bodo Maribor kot zibelko gledališča polnili med 15. in 28. oktobrom. Prva od letošnjih novosti je uvodni del, ko ekipa FBS v sodelovanju s partnerji pripravlja strokovno usposabljanje. Sledi programski sklop, posvečen gledališkim akademijam, ki bo odslej mednarodni. Tudi letos pa bo festivalsko jedro predstavljal izbor tekmovalnih predstav, s katerimi se bodo soustvarjalci potegovali za nagrade. Še ena od razlik dosedanjih praks pa je, da bodo pogovori o predstavah potekali takoj po koncu ogledov. Tako želijo same gledališke ekipe približati obiskovalcem. Okrepili pa so tudi dopoldanski strokovni del, “ker želimo, da je festival še tesneje povezan s slovenskim gledališkim prostorom, bomo organizirali dan slovenskih gledaliških ustvarjalcev,” pojasnjujejo organizatorji.

Več promocije, več obiskovalcev
Januarja letos je vodenje festivala prevzel Novak, ki je že ob imenovanju napovedal programski in izvedbeni razvoj festivala, njegovo uveljavitev v slovenskem in mednarodnem prostoru, okrepljene promocijske aktivnosti ter aktivnosti za razvoj občinstev, vključevanje v evropske projekte ter krepitev festivalskih vezi z lokalnim okoljem ter slovenskim gledališkim prostorom. V tej luči je naslednja od letošnjih novosti Mlado in Študentsko gledališče. Na ta način, kot je povedal Novak, želijo “vzgajati” predvsem mlajše obiskovalce gledališča. “Naš cilj je, da zagotovimo polne dvorane. Bil sem na kar nekaj podobnih festivalih v tujini in moram priznat, je prav težko dobiti vstopnice. V Mariboru imamo vrhunsko gledališče in prav je, da ga približamo vsem generacijam,” je dejal Novak.

Družbeno kritično do našega časa
Da se želijo približati mladim, je namignila tudi nova selektorica Dobovškova. Prvič, ker sama predstavlja mlajšo generacijo od večine dosedanjih selektorjev in drugilč, ker se pri izboru tekmovalnih predstav ni ozirala ne na lokacijo ne na ustvarjalce. Osrednja rdeča nit njenega izbora je bila družbena kritičnost v smislu aktualnih tem čas, v katerem živimo pa tudi časa, ki ga v današnjem vsakodnevnem tempu sicer merimo isto,a doživljamo hitreje. “Bistvene komponente tokratne selekcije uprizoritev so v vzpostavljanju močnega odnosa do štirih pomembnih gledaliških elementov: skupnosti/skupnega, časa, metodoloških raziskav in kritičnosti do aktualnega stanja sveta,” je pojasnila Dobovškova. Po ogledu 84 predstav pretekle gledališke sezone ugotavlja, da število uprizoritev pada, še posebej v nevladnem sektorju, “ki vsako leto bolj postaja alarmantno ogrožen“.

Foto: Saša Huzjak, FBS
Foto: Saša Huzjak, FBS

Tekmovalni program 53. Festivala Borštnikovo srečanje
1. Leja Jurišić & Marko Mandić: SKUPAJ, Pekinpah, Via Negativa in Kino Šiška
2. Avtorski projekt po igri Sen kresne noči Williama Shakespeara: SEN KRESNE NOČI, režija Jernej Lorenci, Mestno gledališče Ljubljansko
3. Dušan Jovanović: ZID, JEZERO, režija Miloš Lolić, SNG Drama Ljubljana
4. Po motivih Epa o Gilgamešu: GILGALOVANJE, režija Tjaša Črnigoj, Gledališče Glej
5. Ferdinand von Schirach: TEROR, režija Eduard Miler, Prešernovo gledališče Kranj
6. Tadeusz Słobodzianek: NAŠ RAZRED, režija Nina Rajić Kranjac, koprodukcija Prešernovega gledališča Kranj, Mestnega gledališča Ptuj in Mini teatra Ljubljana
7. 6, režija Žiga Divjak, koprodukcija Slovenskega mladinskega gledališča in Maske Ljubljana
8. Peter Mlakar, Dragan Živadinov: ODILO. ZATEMNITEV. ORATORIJ, režija Dragan Živadinov, koprodukcija Slovenskega mladinskega gledališča in Centra urbane kulture Kino Šiška
9. Uroš Kaurin, Vito Weis: HEROJ 2.0, koprodukcija Društva Moment in Zavoda EN-KNAP
10. Po romanu Ivana Tavčarja: VISOŠKA KRONIKA, režija Jernej Lorenci, SNG Drama Ljubljana

Spremljevalni program 53. Festivala Borštnikovo srečanje
1. Ivan Cankar: POHUJŠANJE V DOLINI ŠENTFLORJANSKI, režija Eduard Miler, koprodukcija SNG Drama Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko in Cankarjev dom
2. 365 PADCEV, režija Bojan Jablanovec, Via Negativa in Forum Freies Theater Düsseldorf
3. Svetlana Makarovič: PREKLETI KADILCI, režija Tin Grabnar, SNG Drama Ljubljana
4. Pavol Liška in Kelly Copper: ZASLEDOVALCI SREČE, režija Pavol Liška in Kelly Copper, koprodukcija Zavoda EN KNAP, Théâtre de la Ville in Steirischer Herbst
5. Janez Vrečko: KONS:O:VEL, režija Matjaž Berger, koprodukcija Anton Podbevšek Teatra Novo Mesto in Studia Humanitas v sodelovanju s Cankarjevim domom
6. Kitch: POPPARTY, režija in produkcija Kitch
7. Ana Pandur Predin: FIREBIRD, režija Ana Pandur Predin, koprodukcija Ana Pandur, Pkd Flamenko in Cankarjev dom Ljubljana

Mednarodni program 53. Festivala Borštnikovo srečanje
1. Pippo Delbono: VANGELO, Compagnia Pippo Delbono, Italija
2. Pippo Delbono: LA GIOIA, Compagnia Pippo Delbono, Italija
3. Kristian Novak, Tomislav Zajec: ČRNA MATI ZEMLA, režija Dora Ruždjak Podolski, Zagrebačko kazalište mladih, Hrvaška
4. Po kratki zgodbi Nikolaja Vasiljevića Gogolja: DIARY OF A MADMAN, režija Marjan Nečak, koprodukcija Moving Music Theatre Bitola in Centra za kulturo Bitola, Makedonija

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *