15:35, tor, 21. Mar

Civilna iniciativa: “Po najbolj optimalni oceni bo obvoznica končana v roku 6 do 10 let”





Od Ormoža do Markovcev se ve, kje bo potekala nova cesta. Kako naprej mimo Ptuja do avtoceste, pa je še vedno vprašanje, saj so na mizi predlogi, ki obvoznico peljejo po severni strani Ptujskega jezera in južno od njega.

Južne variante obvoznice
Južne variante obvoznice

Za civilno iniciativo pa dileme ni. Zahtevajo namreč obvoznico južno od ptujskega jezera, kjer pa največjo oviro predstavlja zaščiteno območje Natura 2000. Tudi ekonomska študija je po besedah predstavnikov infrastrukturnega ministrstva pokazala, da je obvoznico gospodarneje zgraditi južno, delno tudi po območju Nature 2000 in ne skozi naselje Spuhlja. Obvoznica po severni strani jezera tudi strokovno ni sprejemljiva, a vse kaže, da se država bolj nagiba k slednji, saj je na predstavljenem projektu za obnovo dela sedanje ceste namreč načrtovano veliko krožišče, ki bo lahko služilo le za katerokoli varianto severne obvoznice.

Severne variante obvoznice
Severne variante obvoznice

Prav zato je v dvorani doma krajanov Budina-Brstje potekala predstavitev dosedanjih aktivnosti
Civilni iniciative v zvezi s problematiko Ormoške ceste in Ptujske obvoznice. Zmotilo jih je predvsem to, da država za njih nima posluha. Prepričani so namreč, da pri severni varianti, sploh ne gre za obvoznico, pač pa bi šlo za mestno vpadnico, ki bi promet, še posebno tranzitnega, pripeljala v mesto, namesto da bi ga odpeljala mimo njega. Zato so prepričani, da severne različice sploh ne gre presojati, ker njena izvedba ni realna in ji odločno nasprotujejo. Sicer so zdaj sami predlagali tako imenovani “severno-severno” obvoznico, ki bi se popolnoma ognila središču mesta in “južno-južno” obvoznico, ki bi se izognila varovanemu območju Nature 2000 in ga prečkala zgolj čez reko Dravo. Vendar je država v obravnavo vzela zgolj nov predlog južne obvoznice, severnega pa zavrnila. “Zakaj je temu tako, nimamo pojma,” odgovori Sergeja Puppis Freebairn, vodja ptujske civilne pobude za južno obvoznico.

Zbor krajanov in civilne iniciative
Zbor krajanov in civilne iniciative

Sicer pa so v precej polni dvorani krajanov, ki so ne strinjajo s severno obvoznico in so v boju zoper njo pripravljeni protestirati, prišli do skupnih predlogov za naprej. “Civilna iniciativa bo nadaljevala z delom tako kot do sedaj. Spremljali bomo delo vseh akterjev, predvsem pristojnih ministrstev, zahtevali bomo transparentnost vseh postopkov, pomeni, da moramo biti pravočasno obveščeni in vključeni v vse postopke. Bdeli bomo nad tem, da bo povsod upoštevana zakonodaja. Še naprej bomo zahtevali preusmeritev tovornega tranzita, saj bomo po najbolj optimalni oceni obvoznico videli v roku 6 do 10 let, kar pomeni, da bo v tem času promet narasel že za 100 odstotkov. Promet je namreč že zdaj nevzdržen. Kaže, da se bomo morali poslužiti tistega s čimer smo že nekoč grozili, da bomo po potrebi cesto zaprli v celoti. Delali bomo na tem, da se pospešijo postopki umeščanja obvoznice, saj smo bili zelo presenečeni nad dolgotrajnostjo presojanja vseh možnosti umestitve obvoznice, ki bi naj trajalo do leta 2021, torej dve leti samo za presojo. Ne bomo dopustili, da bi obvoznica šla skozi Ptuj po obstoječi cesti. Zaslužimo si namreč živeti normalno življenje, tako kot vsi ostali, predvsem pa se moramo zavedati, da gospodarski in turistični razvoj mesta stagnira. V kolikor mi ne rešimo tega problema, bomo lahko nemočno opazovali turiste, ki se borijo za dostop do Ptuja med kolono tovornjakov. Mesto Ptuj ima status karnevalskega mesta in ta status prinaša tudi določene obveznosti, ki se tičejo tudi prometnih ureditev. Ta status je lahko ogrožen, če tega problema ne rešimo zelo hitro,” je posvet v domu krajanov zaključila Sergeja Puppis Freebairn.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *