11:58, tor, 30. Apr

Mestni svetniki o zaprtju Koroške in Lenta: “Napaka je v izhodišču. Zaprtje za promet bi moral biti cilj, ne pa začetek vsega”





Na portalu lokalec.si smo izvedli anketo: “Ali se strinjate, da sta Lent in Koroška cesta zaprta za promet?” V anketi je sodelovalo 2.049 oseb. Največ, kar 1.122 oseb oz. 55 odstotkov je izbralo odgovor: “Oboje bi moralo biti odprto za promet.” Na drugem mestu (21 odstotkov) je odgovor: “Oboje bi moralo biti zaprto za promet.” Na tretjem mestu (18 odstotkov) je odgovor: “Strinjam se z zaporo Lenta.”, na zadnjem mestu pa je odgovor: “Strinjam se z zaporo Koroške ceste.” (6 odstotkov).

Obrnili smo se na mariborske mestne svetnike in jih povprašali, kakšno je njihovo mnenje glede zaprtja.

V Gibanju Svoboda imajo različna stališča

“V svetniški skupini GS imamo do odprtja oz. zaprtja Koroške ceste in Lenta različna stališča, ki jih bodo svetniki in svetnice predstavili na sami seji,” so nam odgovorili iz Gibanja Svoboda.

Bratina: “Vsekakor se vedno postavim na izsledke stroke in ne na ankete”

Vodja svetniške skupine Arsenovič za Maribor Aljaž Bratina nam je dejal, da je njegovo mnenje, da je oboje območje omejenega reguliranega prometa. “Pričakujem, da bodo upoštevane regulacije prometa takšne, kot so jih predlagali izdelovalci prometne študije vpliva zapore Lenta v času obnove Lenta na promet v mestu. Vsekakor se vedno postavim na izsledke stroke in ne na ankete, četudi bi anketirali množice zadovoljnih sprehajalcev na promenadi na Lentu, katerih odgovori bi bili zelo verjetno znani že vnaprej,” nam je povedal.

Klun: “Že desetletja čakamo na ustrezno rešen problem obvoznic in izbire dejansko nimamo.”

Boštjan Klun, SD – Socialni demokrati, nam je dejal: “V svetniški skupini Socialnih demokratov se zavedamo, da je ena najtežjih stvari sprememba vedenj in navad, prav tako pa vemo, da te najlažje dosežemo, če smo zanje ustrezno motivirani. Prepričani smo, da bi se ob prometnih konicah vsak od nas izognil poti skozi mestno središče, a kaj, ko že desetletja čakamo na ustrezno rešen problem obvoznic in izbire dejansko nimamo.”

Alenka Iskra, članica svetniške skupine SD, ob tem dodaja: “Strinjamo se s številnimi, ki ugotavljajo, da morata prenovljena Lent in Koroška ostati namenjena pešcem, obenem pa zagovarjamo do sedaj dobro sprejete izjeme – javni prevoz z električnimi vozili in nemoten dostop za intervencijska ter vozila stanovalcev ali hotelskih gostov. Ideja, da bi bil Lent v času jutranje konice prevozen za vse od vzhoda proti zahodu, ni slaba, zato jo moramo dobro preučiti in morda tudi tako poizkusiti omiliti nevzdržne prometne razmere.”

Luketič: “Nobena prometna ureditev ne bi smela ogrožati gospodarstva v kakem delu mesta”

V Svetniški skupini Nova Slovenija Maribor so nam povedali, da so pešcone tiste, kar si v mestih želijo, dejstvo pa je, da živimo v mestu in da vse ni tako enostavno, kot se zdi.Nobena prometna ureditev ne bi smela ogrožati gospodarstva v kakem delu mesta. Potrebno pa je tudi zagotoviti dostopnost vseh delov mesta za vse vrste prometa (seveda, tukaj ni mišljen tranzitni transportni promet). Kaj to pomeni v praksi? Da bi se morale zagotoviti ure dostopnosti območja – dostava za lokale … (ni nujno, da podnevi) in seveda tudi dostopnost za nujne prevoze in dostopnost za prevoze starejših ljudi (ni dovolj zgolj rešilec – tudi družina…) To je pač treba zagotoviti, saj bi brez teh ukrepov lahko prišlo do izumiranja starega mestnega jedra,” nam je dejal Zdravko Luketič.

“Zaprtje nekega območja seveda povzroča prometne težave v drugih delih mesta. Kar je jasno, saj so se zaprle prometne površine ne, da bi se zagotovile nadomestne. (To je tako, kot da se preselite v manjše stanovanje pa želite obdržati vso pohištvo, ki ste ga imeli do sedaj – pač ne gre, ker je sedaj manjše stanovanje, pleha pa je enako ali celo več.)”

“Napaka je v izhodišču. Zaprtje Koroške in Lenta za promet bi moral biti cilj, ne pa začetek vsega”

“Ali se lahko Koroška ponovno oživi za promet, kot je bila? Bodimo realni – ne! Enako velja za Lent – ne,” so zapisali. “Tukaj brez velikih stroškov poti nazaj več ni. Tako pač je. Je pa bila narejena velika napaka. Napaka je v izhodišču. Zaprtje Koroške in Lenta za promet bi moral biti cilj, ne pa začetek vsega. Vse ostale potrebne stvari bi se morale urediti prej in šele nato zapreti območje za promet, ne pa, da se je najprej zaprlo in sedaj se iščejo ustrezne rešitve za prometno štalo v mestu. Seveda različni trajnostni pristopi bi razbremenili mesto prometa. Tudi predvideni P+R, seveda, če bo nameščen dovolj izven samega mesta.” Menijo, da bi tunel južne obvoznice trenutno rešil problem prometnega kaosa v mestu. Do sprejemljive rešitve pa bi nas (polega tunela južne obvoznice) pripeljala kombinacija vseh predvidenih ukrepov – tunel pod mestom, trajnostni ukrepi, ustrezna posodobitev avtobusnega sistema, P+R …, polnilnice za električne avtomobile na obrobju urbane strukture, … Zavedajo se, da zgodbe še ne bo tako kmalu konec,” je dejal Luketič in dodal:

“Menim, da ne moremo kar reči »Koroška in Lent naj se zapreta.«, ali »Koroška in Lent naj se ponovno odpreta za promet.«

“Bi pa nova južna obvoznica zelo razbremenila promet v mestu posebej, če ne bi bila navezava nanjo tam mimo Qlandije in krožišča na Streliški. Priklop na novo južno obvoznico bi moral biti mnogo prej, npr. nekje okoli Limbuša ali prej. Da ne bomo ponavljali napake Koroške in Lenta bi bilo potrebno predvideno južno obvoznico narediti v delu mimo Pohorja pod zemljo – torej kot tunel. Tako bi se ohranila bolj ali manj neposredna povezava zelenega sistema mesta z zaledjem,” poudari Luketič.

VIR: MO Maribor

Josip Rotar iz Liste kolesarjev in pešcev pa nam je odgovoril: “Anonimne online ankete niso zanesljive in jih ne moremo jemati resno. Če že želite izmeriti klimo javnega razpoloženja o teh tematikah, vam predlagam, da organizirate javno razpravo.”

Iz Slovenske demokratske stranke (SDS) so nam odgovorili: “Mi smo za rešitev, da je pretok v eno smer med delovnikom, tako Lent kot Koroška cesta, da se razbremeni promet v najbolj frekventnih urah, ko se ljudje vozijo v in iz službe. Ob vikendih pa bi si želeli, da bi ostalo zaprto za promet.”

Jurišič: “Zaprtje Koroške ceste in Lenta predstavlja nepopravljivo okoljsko in gospodarsko škodo, negativno vpliva na varnost in dostopnost kritične infrastrukture”

Obrnili smo se tudi na Igorja Jurišiča, Stranka mladih – Zeleni Evrope, ki nam je dejal: “V Stranki mladih – Zeleni Evrope ob odločitvi zmerom upoštevamo vse dejavnike, pri čemer je vpliv posamezne odločitve na okolje pri naši odločitvi zelo pomemben. Na koncu naša odločitev zmerom temelji na javnem interesu, ki v primeru Koroške ceste in Lenta govori v prid odprtju do ureditve ustrezne alternative.” 

V uvodu je zapisal, da zaprtje tako Koroške ceste ni pomenilo zmanjšanje prometa, ampak preusmeritev tega tako na severni enosmerni prometni povezavi (Razlagova – Krekova v smeri vzhod – zahod in Mladinska – Maistrova – Kopitarjeva v smeri zahod – vzhod) kot tudi na desni breg Drave, kjer povezava, ki je alternativa Koroški cesti, poteka po Valvazorjevi in Dvořakovi ulici, kar je še posebej občutljivo, saj alternativne povezave potekajo tako mimo mnogih šol kot tudi mimo UKC Maribor.

VIR: MO Maribor

“V Stranki mladih – Zeleni Evrope se zavedamo, da je z vidika razvoja turizma zagotovo bolje, v kolikor sta Koroška cesta in Lent zaprta za promet, ampak brez ustrezne alternative, ki bi jo na primer predstavljal predor pod Slovensko ulico, zaprtje ni v javnem interesu ter povzroča poleg vsega ostalega tudi nepopravljivo okoljsko in gospodarsko škodo,” je še odgovoril Jurišič. Na spletu so zasledili Projektno nalogo Jerneja Titana pod mentorstvom doc. dr. Marjana Lepa, v kateri so analizirali števec prometa na Koroški cesti. “Izsledki naloge kažejo, da je samo v času med 6:30 in 8:30 po Koroški cesti peljalo preko 1.000 vozil, še več pa v času med 14. in 16. uro, iz česar je možno sklepati, da je dnevno najmanj 5.000 takšnih vozil (verjetno pa bistveno več), ki se zaradi zaprtja Koroške ceste preusmerjajo na ostale prometnice.”

Zaprtje Koroške ceste in Lenta predstavlja nepopravljivo okoljsko in gospodarsko škodo, negativno vpliva na varnost in dostopnost kritične infrastrukture (predvsem UKC Maribor), zaradi zaprtja pa ljudje preživijo v seštevku nekaj sto tisoč ur letno več v vozilih.

“Ob tem je potrebno poudariti, da alternativna povezava podaljša pot za približno 2 kilometra, kar pomeni vsaj 10.000 dodatno prevoženih kilometrov dnevno in 3.650.000 km letno, oziroma skoraj 5 x od zemlje do lune in nazaj ali 91 krat okrog zemlje po ekvatorju,”  je Jurišič še dodal. Ob porabi goriva vsaj 10 l/ 100 km pri mestni vožnji pomeni to vsaj 365.000 litrov dodatno potrošenega goriva ali približno dodatnega pol milijona evrov stroškov samo zaradi zaprtja Koroške ceste.

“V Stranki mladih – Zeleni Evrope se zavedamo, da vsak dodatno potrošen liter goriva pomeni dodatno onesnaževanje in tega se seveda želimo izogniti.”

“V korist javnemu interesu pred osebnimi interesi posameznikov zato v Stranki mladih – Zeleni Evrope predlagamo sprejemljiv kompromis, in sicer da bi bila Koroška cesta in Lent odprta za promet med delovniki med 5. in 19. uro, razen v mesecih julij in avgust; torej v času, ko je mesto prometno preobremenjeno; v času, ko pa mesto privabi na Lent in Koroško cesto tako Mariborčanke in Mariborčane, kot tudi obiskovalce v večjem številu, torej ob večerih, ob dela prostih dnevih ter v poletnih mesecih, pa bi omenjeni prometni povezavi omogočale promet za redke izjeme, tudi avtobuse mestnega prometa,” je zaključil.

Lista za pravičen razvoj Mestnih četrti in Krajevnih skupnosti Maribor nam je odgovorila, da Koroška ni v skladu s projektom, kar so že večkrat povedali: “Kar se tiče Lenta pa menimo, da bi moral biti prevozen, ni pa nujno, da cel.”

 

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.