16:35, sre, 15. Maj

Onemogočeno testiranje zaradi napak v sistemu?





Na nas sta se obrnila bralca, ki sta povedala o tem, da naj bi včeraj prišlo do nedelovanja sistema, zaradi česar naj bi bilo testiranje ovirano.

“Nekaj pred tretjo uro sem se želel testirati v kontejnerju pred Qlandijo, pa so mi povedali, da je prišlo do izpada sistema in da se ne morem testirati,” nam je povedal bralec in dodal: “K sreči nisem imel nujnih opravkov in sem lahko test opravil popoldan, če pa bi imel kaj pomembnega, pa zagotovo ne bi bil mirnih živcev. Teh spreminjan in napak v sistemu imam dovolj.”

Drugi primer, ki smo ga prejeli v uredništvo: “Na samotestiranju sva bila oba z otrokom pozitivna, zato sva odšla na hitri test, ki je pokazal, da sva negativna.” Ker ni verjela drugemu rezultatu se je obrnila na svojo zdravnico, ki naj bi ji dejala, da je v računalniku vnešeno, da sta bila na hitrem testu pozitivna. “Zdravnici ni bilo nič jasno. Jaz imam SMS in na strani “dozdravnika” izvid, da sva negativna.”

Tudi ona naj bi bila seznanjena s tem, da je prišlo do napake v sistemu, ki naj bi vsem, ki so se v tistem času testirali, pošiljal negativna potrdila, čeprav je velika verjetnost, da temu ni tako.

Na NIJZ so nam pojasnili: “Včeraj je prišlo do izpada sistema RPPE, kar je vplivalo na začasno nedelovanje platform zVEM, zVEM+, eRCO, CRPP in IH. Drži, v tem času izvajalci niso mogli vnašati podatkov o testiranju in cepljenju v eRCO, so pa po odpravi napake, podatke naknadno lahko vnesli v sisteme. Za posredovanje pravilnih in točnih podatkov o rezultatih so odgovorni izvajalci, ki opravljajo mikrobiološke preiskave oz. cepljenje, kar so izvajalci po odpravi napake tudi storili in obvestili o pravilnem rezultatu. Katere programske rešitve uporabljajo izvajalci za dostop do zgoraj navedenih platform je v pristojnosti izvajalcev – vsi izvajalci ne uporabljajo enotnih programskih orodij za povezovanje na platforme. Center za komuniciranje NIJZ ni bil seznanjen, da bi izpad sistema RPPE vplival na sistem obveščanja o rezultatih testiranja.”

Obrnili smo se na Ministrstvo za zdravje, kjer so nam dejali: Spoštovani, včeraj je prišlo za kratek čas do izpada zVem. Ob 15:00 uri je sistem že deloval. NIJZ se je vsem prizadetim za napako opravičil.”

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.