12:33, ned, 22. Maj

Prišli na predstavitev razvoja mariborskega letališča, a te ni bilo





SHS Aviation, lastnik Aerodroma Maribor, ki upravlja letališče Edvarda Rusjana, je za danes sklicala predstavitev načrtovanega razvoja letališča, a te ni bilo, saj so jo v zadnjem trenutku odpovedali zaradi odsotnosti investitorja. Kljub temu pa so se pred stavbo letališča Edvarda Rusjana zbrali predstavniki civilne iniciative Miklavž, ki so zaskrbljeni zaradi načrtov kitajskih investitorjev. Za medije sta podala izjavo tudi podžupan Mestne občine Maribor Saša Pelko in župan Občine Hoče – Slivnica Marko Soršak, ki naj bi sodelovala na predstavitvi, direktor SHS Aviation Lingkun Meng pa danes ni stopil pred novinarje.

letališče.00_15_18_23.Still005

SHS Aviation je lani prek Aerodroma Maribor podpisala z državo pogodbo za 15-letni najem nepremičnin in opreme na mariborskem letališču ter ob tem napovedala vlaganja v višini 660 milijonov evrov, pri čemer naj bi med drugim podaljšala letališko stezo, zgradila nove terminale, hotele, trgovski center in center za razgradnjo letal. Med tem ko sedaj deluje le na, naj bi vzpostavili 11 rednih letalskih linij, tudi s Kitajsko, ter do leta 2028 pridobili dva milijona potnikov in 160.000 ton pretovora letno.

Predstavnica civilne iniciative Simona Marko je povedala, da so zaskrbljeni predvsem zaradi tega, ker kot občani in okoliški stanovalci niso vključeni v razpravo o načrtih za razvoj letališča Edvarda Rusjana Maribor. K temu je dodala, da so “kot občani ogorčeni nad tem, kako ignorantsko se država obnaša do nas, ljudi, ki živimo v tem okolju. To okolje želi prekomerno škodljivo obremeniti.” 

Simona Marko, predstavnica civilne iniciative.
Simona Marko, predstavnica civilne iniciative.

K temu je še dodala, da po ocenah iniciative  državni prostorski načrt, ki je trenutno v pripravi, napoveduje prekomerne obremenitve okolja s hrupom in škodljivimi vplivi na zrak. “To območje je že zdaj močno obremenjeno. So določeni dnevi v letu, ko otroci v vrtcih sploh ne smejo na zrak. Pri tem še ni upoštevan začetek obratovanja Magne, zdaj pa so tu še ti načrti za širitev letališča. Mislim, da gre za alarmantno stanje, ki terja, da povzdignemo glas in povemo, da tega ne bomo dovolili,” je pojasnila Markotova. Po njihovih ocenah za potrebe razvoja regije zadošča že sedanja infrastruktura letališča. “Nismo proti razvoju, proti delovnim mestom. Želimo samo pojasnila, zakaj je potrebna širitev letališča v takšnem obsegu, kot se predvideva,” je še dodala. Predsednik sveta krajevne skupnosti Skoke Zdenko Čuš pa je dodal, da so prepričani, “da se bo kakovost življenja ljudi, ki živijo v Skokah, Dobrovcih in Dravskem dvoru, ki se nahajajo tik ob letališki stezi, močno poslabšala.”

Prvi pogoj za uresničitev vsega tega naj bi bilo podaljšanje mariborske letalske steze za vsaj 700 metrov, torej z 2500 metrov na vsaj 3200, ter sprememba državnega prostorskega načrta. Kako daleč je uresničevanje teh načrtov, ni jasno, saj je predstavitev danes odpadla.

Presenečena nad odpovedjo predstavitve, ki so jo sporočili pol ure pred napovedanim začetkom je presenetila tudi podžupana MO Maribor in župana Občine Hoče-Slivnica, ki naj bi sodelovala na dogodku. “Žalosti me, da je bila današnja predstavitev odpovedana, a informacija je, da bo kmalu ponovno organizirana. Temu bodo kasneje sledile še predstavitve za gospodarstvo, lokalno javnost in tako dalje, ker mislim, da je prav, da je širša javnost dobro obveščena o tem projektu,” je povedal mariborski podžupan Saša Pelko. K temu pa dodal, da je prepričan, da je projekt izjemnega pomena za razvoj regije. “Pri takšnem projektu moramo vsi stopiti skupaj in ga podpreti,” je dodal. Župan Občine Hoče-Slivnica je dejal, da  Marko Soršak pa je dejal, da odpoved predstavitve tik pred zdajci težko komentira. “Težko komentiram, ker nisem sam organizator. Boljše bi bilo, da je bilo prej obveščeno. V vsakem primeru pa verjamem, da bodo v prihodnosti predstavili zadevo,” je povedal Soršak. “Mislim, da zadeve se premikajo, in da bo kredibilnost, ki je sedaj na projektu ni ali pa je le en procent, da bo začela rasti i, da se oživi letališče. mislim, da je to interes večine,” je še dodal. “Ko nekdo nameni vsak mesec 100 tisoč evrov samo za najem nečesa kar je nerentabilno v tem trenutku, mislim, da je kar kredibilno,” pa je zatrdil Pelko.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *