14:29, ned, 28. Apr

Ptuj dobil festivalski katalog





V založništvu Znanstveno raziskovalnega središča Bistra Ptuj je Slavko Podbrežnik Dobnik nedavno izdal festivalski katalog najstarejšega slovenskega mesta. Kot je pojasnil, gre za izhodiščno podlago, s katero bo mogoče uveljaviti status in položaj Ptuja kot mesta umetnosti, ki ga v tem delu sveta še ne zaseda nobeno drugo mesto.

arsana festival (4)

“Tako kot vsak človek ima tudi vsako mesto svojo bit, zven, barvo, svojo dušo. Ptuj ima dušo umetnika, ki sanja lepoto. Ta stavek zame ni zgolj slikovita literarna prispodoba, ampak živa resnica. Osemnajst let sem lahko iz udobnega položaja novinarja opazoval mesto, njegove vzpone in padce. Največje je bilo, ko se je izražalo skozi umetnost, ko je polno živelo svojo umetniško bit,” je povedal nekdanji novinar Večera.

Znana imena, kot so Jože Ekart, Nataša Petrovič, Franc Mlakar, Ivica Brač, Branka Bezeljak, Branko Brumen, Samo M. Strelec, Darja Koter, Majda Fridl, Mira Mijačević, so le nekatera iz množice tistih v novejši zgodovini, ki so gradili Ptuj kot mesto umetnosti, a razcveta, kakršnemu smo priča danes, si Podbrežnik Dobnik še pred nekaj leti ni znal predstavljati niti v sanjah.

Umetniški in kulturni dogodki na Ptuju so po njegovem mnenju izjemni na evropski in svetovni ravni, kar je tudi osnovna ideja festivalske publikacije, ki jo ta zlahka potrdi. Njegov katalog je lahko osebna izkaznica mesta, s katerim se Ptuj predstavi pred svetom, hkrati pa istovetnost mesta umetnosti dokazuje tudi meščanom samim.

Prav tako bo publikacija lahko komunikacijsko orodje turistične promocije in kulturni turistični produkt, ki bo prosto na voljo vsem zainteresiranim – turističnim agencijam, tour operaterjem, hotelom, gostincem, kulturnim ustanovam mesta, festivalskim in drugim kulturnim prirediteljem, mestni občini, njenim zavodom in podjetjem.

V njem so po avtorjevem mnenju tudi vse potrebne reference, s katerim je mogoče nastopati pred javnimi institucijami za pridobitev javnih kulturnih sredstev, pa tudi pred sponzorji in meceni za pridobitev sponzorskih in donatorskih sredstev za kulturne vsebine. Lahko je tudi povezovalec kulturnih vsebin in turističnega gospodarstva v celovit turistični produkt, predvsem pa središčna platforma blagovne znamke Ptuj – mesto umestnosti.

Katalog bo dosegljiv v tiskani obliki, v obliki spletnega kataloga, načrtujejo tudi postavitev spletne strani. Pri njegovem nastajanju je sodelovalo preko sto ljudi.

Da je Ptuj končno dobil katalog, ki predstavlja najpomembnejše kulturno in umetniško dogajanje, je izpostavila tudi dolgoletna novinarka in članica uredniškega odbora Nevenka Dobljekar.

“Ko ga prelistaš, te spreleti zadovoljstvo ob tej bogati beri, zadovoljstvo ob vsebinsko in oblikovno ličnem katalogu, ki ga lahko s ponosom pokažeš svetu. Že zdavnaj bi ga morali imeti, da bi krepili samozavest prebivalcev mesta in vabili v goste ljudi z vseh koncev sveta,” je dejala.

Pregled dogodkov po njenih besedah lepo ponazarja rast števila, predvsem pa kakovosti prireditev, odpiranje mesta v svet, nenehno zaljubljanje umetnikov v to malo srednjeveško mesto, ki tako njim kot gostom in domačinom vedno znova ponuja še neodkrite prostore in zgodbe. Škoda se ji zdi le, da velikih dejanj kulturnikov in umetnikov bolj smelo ne podpirata lokalno gospodarstvo in politika.

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.