22:47, pet, 19. Apr

Težave gibalno oviranih oseb: “Zakaj nikoli do sedaj na Slovenskih železnicah nisem bila tretirana kot potnik in ne kot največji problem tega sveta?”





Pred dnevi je Nastija na družbenih omrežjih opisala svojo situacijo na železniški postaji. Zapisala je, da je bila na postaji 45 minut pred odhodom vlaka. Zapisala je, da jo običajno na vlak spravijo preko intervencijske poti in ne z dvižno ploščadjo, ker te navadno ne delajo. Do nje sta prišla varnostnika in ji dejala, da imajo težavo, saj dvigalo ne dela.

“Tema, ampak ker sem v njihovih težavah že vojni veteran gladko odreagiram z “jaz rabim priti do Kopra, s tem vlakom ali pa če mi organizirate posebni prevoz, torej kaj predlagata?”
Seveda razumem, da nista ta dva gospoda nič kriva, ampak a sem jaz? Zakaj nikoli do sedaj na Slovenskih železnicah nisem bila tretirana kot potnik in ne kot največji problem tega sveta? Seveda mi vse to pride tako do živega, da bi z golimi rokami v momentu spulila ven vse tire na ljubljanski postaji,” opisuje.

“Zakaj me niso poklicali takoj, ko so to izvedeli in bi zadevo rešili brez slabe volje in prelaganja odgovornosti, kdo je kriv da nikoli nič ne dela?”

“14 min pred odhodom vlaka so me obvestili, da dvigalo dela. Ko so me z dvižno ploščadjo peljali do perona, je mimo šel kondukter in vprašal varnostnika “A to gre zdej do Kopra?” TO. No to, mi je pa odpelal. Mene res zanima, a bomo kdaj nehal s tem kdo je kriv za kaj in nadil že enkrat stvari kot se zagre, da bo mir? Nismo še tam, ampak se trudimo. Al pa če nehamo bit sami sebi pokroviteljski,” še zapiše Nastija. Hkrati je objavila tudi video, kjer prikazuje stranišče, katerega vrata se ob ovinku odpirajo in zapirajo.

Za odziv smo se obrnili na Slovenske železnice 

V začetku so nam na Slovenskih železnicah dejali: “Nudenje storitev prevoza osebam z omejeno mobilnosti je za nas izjemnega pomena. Potnikom z omejeno mobilnostjo namenjamo individualno obravnavo in organizacijo njihovega potovanja, tudi nudimo spremstvo osebja na postaji do oz. z vlaka. Veseli nas, da število prepeljanih potnikov z omejeno mobilnostjo narašča in da smo preteklo leto prepeljali okoli 700 oseb z omejeno mobilnostjo.”

“Žal nam je za zapis potnice na družbenih omrežjih, da je bila njena izkušnja tako doživeta.”

V primeru, ki ga opisuje potnica so prevoz, kot so odgovorili, izvedli na obljubljen način. “Pri preventivnem preverjanju dvigala na dan potovanja zgodaj zjutraj smo res ugotovili, da je prišlo do okvare zaradi česar je bilo organizirano nujno takojšnje popravilo, tako je bilo dvigalo pravočasno popravljeno in je potnica z omejeno mobilnostjo bila pravočasno spremljana do vlaka in se pravočasno, ob 9.10, odpeljala z vlakom do cilja. O situaciji nedelovanja dvigala, ki je žal večkrat tudi tarča vandalizma, smo seveda potnico iskreno obvestili in jo seznanili o alternativnih rešitvah spremljanja do vlaka v primeru, da popravilo dvigala ne bi bilo urejeno pravočasno. Ker pa je bilo dvigalo pravočasno popravljeno, nato alternativne poti ni bilo potrebno uporabiti.”

Da lahko storitve prevoza oseb z omejeno mobilnostjo čim bolj prilagodimo potrebam in željam posameznikom, smo jim na voljo za individualno načrtovanje poti. Zapis potnice na družbenem omrežju je, da je potrebna 48 urna predhodna najava. A to za potovanje s Slovenskimi železnicami ne drži.

Obveza za 24 urno predhodno najavo potovanja osebe z omejeno mobilnostjo obligatorno stopi v veljavo v letu 2026, a na Slovenskih železnicah so zato, da še bolj približamo storitve osebam z omejeno mobilnostjo že z začetkom letošnjega leta tudi formalno prešli z 48 na 24 urno napoved potovanja, dodajo. “Informacija (Pravice in obveznosti potnikov) je javno objavljena že od oktobra 2023 v vseh vitrinah na železniških postajah in prodajnih mestih, prav tako na spletnih straneh Slovenskih železnic, tudi na strani poleg drugih informacij za prevoz oseb z omejeno mobilnostjo. Potnikom z omejeno mobilnostjo smo sicer vedno na voljo za najave, tudi če potnik nenapovedano potuje, seveda v okviru tedaj razpoložljivih možnosti.”

“Zapis potnice smo vzeli zelo resno in tudi opravili s sprevodniki resne razgovore, kako so komunicirali potovanje potnice”

Kot so poročali, so z njihove strani s potnico komunicirali spoštljivo in samo v vlaku glede podpore pri izhodu z vlaka v Kopru ter niso zaznali nezadovoljstva potnice. “Vseeno smo osebje opozorili na pomen spoštljive komunikacije, ki je verjamemo pri tej ciljni skupini še bolj občutljiva in pomembna. Objava potnice je navajala tudi vrata wc-ja, ki so se med vožnjo odpirala. Žal je eden od potnikov, ko je zapustil wc pustil vrata odprta in tako so se na zavojih vlaka odpirala dokler se jih ni zaprlo.”

“Vozni park smo že prenovili z 52-timi novimi garniturami Stadler, ki so še bolje prilagojene za osebe z omejeno mobilnostjo”

“Slovensko železniško omrežje je res v času velikih investicijskih vlaganj, kar bo na dolgi rok pozitivno vplivalo na razvoj železniških storitev. Država obnavlja tako proge kot tudi postaje in postajališča, da bodo tudi lažje dostopna za osebe z omejeno mobilnostjo. Vozni park smo že prenovili z 52-timi novimi garniturami Stadler, ki so še bolje prilagojene za osebe z omejeno mobilnostjo, tudi večina vlakov Siemens je že opremljena z nizkopodnimi izvlečnimi stopnicami za še lažji vstop in izstop oseb z omejeno mobilnostjo, kmalu bodo tako opremljene vse Siemens garniture. Naslednje leto pričakujemo že prve od dodatnih 20 naročenih sodobnih in osebam z omejeno mobilnostjo prilagojenih garnitur, tem pa sledi še nekaj novih vagonov in lokomotiv. Skupaj z novimi voznimi sredstvi ter opremo na novih postajah bo tako urejena tudi lažja dostopnost do vlakov za osebe z omejeno gibljivostjo in tega se tudi mi veselimo,” so nam še dejali.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.