00:19, tor, 14. Maj

V Henklu beležijo pluse





“Kljub konstantno zahtevnemu tržnemu okolju je podjetje Henkel v tretjem četrtletju letošnjega leta doseglo dobro poslovanje. Bistveno smo povečali tako prodajo kot tudi prihodke v vseh poslovnih enotah. K nadpovprečni rasti je bistveno prispevala tudi organska rast prodaje na novo nastajajočih trgih. Na zrelih trgih je opazen pozitiven razvoj, na katerega še posebej vpliva dobro poslovanje v Severni Ameriki. Tukaj beležimo rast poslovanja že tretje četrtletje zapored,” je povedal Kasper Rorsted, predsednik upravnega odbora podjetja Henkel.

henkel (7)

Henkel je določil napovedi za povečanje organske rasti prodaje in potrdil smernice za rast čistega dobička na delnico za fiskalno leto 2015: “Pričakujemo povečanje organske rasti prodaje v višini 3 odstotkov v letu 2015. Prav tako računamo na povečanje prilagojene EBIT-marže, in sicer na približno 16 odstotkov, pričakujemo pa tudi povečanje prilagojenih čistih dobičkov na prednostno delnico za več kot 10 odstotkov.”

Prodaja in dobiček v tretjem četrtletju 2015
Prodaja v tretjem četrtletju 2015 se je zvišala za 8,4 % na 4,590 milijarde evrov. Upoštevaje pozitivne vplive menjalnih tečajev (+2,3 %), se je prodaja povečala za 6,1 %. Organska prodaja – upoštevaje vplive menjalnih tečajev in prevzeme/odprodaje – pa se je povečala za 3,2 %.

Poslovna enota Pralna sredstva in čistila je dosegla močno 5,5-odstotno organsko rast od prodaje. Poslovna enota Beauty Care je dosegla organsko rast od prodaje v višini 2,1 odstotkov. Tudi poslovna enota Lepila in Tehnologije je dosegla pozitivno rast organske prodaje v višini 2,3 odstotka.
Prilagojen dobiček iz poslovanja v tretjem četrtletju se je ob upoštevanju enkratnih prilivov, enkratnih izdatkov in stroškov prestrukturiranja izboljšal za 12,3 %, in sicer iz 693 milijonov evrov na 778 milijonov evrov. Prikazani dobiček iz poslovanja (EBIT) se je povečal za 10,4 %, iz 603 milijonov evrov na 666 milijonov evrov.
Prilagojena donosnost prodaje se je povečala za 0,5 odstotne točke na 16,9 %. Prilagojena donosnost prodaje se je povečala za 0,3 odstotne točke na 14,5 %.

Finančni rezultat podjetja Henkel z -11 milijoni evrov je na ravni istega lanskoletnega četrtletja. Davčna stopnja je znašala 24,6 % (isto četrtletje lani: 24,0 %).

henkel (3)

Uspešnost poslovanja od januarja do septembra 2015
V prvih devetih mesecih leta 2015 je prodaja družbe Henkel močno narasla: za 1,413 milijard evrov na 13,715 milijard evrov, kar je novi vrhunec za Henkel. V primerjavi s prvimi devetimi meseci leta 2014 to pomeni 11,5-odstotno rast. Upoštevajoč menjalne tečaje je prodaja narasla za 6,4 odstotka. Organska prodaja – upoštevaje vplive menjalnih tečajev in prevzeme/odprodaje – je narasla za 3,1 %, pri čemer so k dobremu poslovanju prispevale vse poslovne enote podjetja Henkel.
Prilagojen dobiček iz poslovanja se je povišal za 267 milijonov evrov iz 1,986 milijarde evrov na 2,253 milijardi evrov (povišanje za +13,4 %). Prilagojena donosnost prodaje je narasla iz 16,1 na 16,4 %.

Henklovo neto finančno premoženje je 30. septembra 2015 znašalo -336 milijonov evrov (31. decembra 2014 je znašalo -153 milijonov evrov). Glavni vpliv na spremembo v primerjavi z letom 2014 je imelo izplačilo dividend in strošek prevzemov.

Uspešnost poslovnih enot v tretjem četrtletju 2015
Poslovna enota Pralna sredstva in čistila je v tretjem četrtletju 2015 ponovno dosegla pozitivno rast. Organska rast prodaje je na letni ravni narasla za 5,5 odstotkov in tako presegla zrele trge, kar posledično pomeni večje tržne deleže. Nominalno je prodaja narasla za dvomestno število, in sicer za 10,6 % na 1,314 milijarde evrov (lanskoletno četrtletje: 1,188 milijarde evrov).

K močnemu povečanju organske rasti od prodaje so prispevali novo nastajajoči trgi. Tako v Vzhodni Evropi kot v Aziji (brez Japonske) beležimo dvomestno število rasti. Tudi v Latinski Ameriki smo dosegli močno povečanje prodaje. Kljub težavnim pogojem, v Afriki oz. na Srednjem Vzhodu beležimo močno rast. Organsko rast prodaje na zrelih trgih lahko v celoti ocenimo pozitivno, kar lahko pripišemo solidnemu poslovanju v Severni Ameriki. Prodaja v Zahodni Evropi ostaja na ravni tretjega četrtletja leta 2014.

Prilagojen dobiček iz poslovanja poslovne enote Pralna sredstva in čistila se je močno povečal, in sicer za 19,3 % na 239 milijonov evrov. Prilagojena donosnost prodaje beleži izredno povečanje in nov vrhunec v višini 18,2 odstotka. Prav tako je močno narasel prikazani dobiček iz poslovanja: za 23,0 % iz 171 milijonov evrov v enakem obdobju lani na 211 milijonov evrov.

Tudi poslovna enota Beauty Care je v tretjem četrtletju 2015 nadaljevala dolgoletno dobičkonosno rast. Z 2,1 % je bila organska rast prodaje ponovno višja kot na zadevnih trgih, kar je vodilo k nadaljnjim višjim tržnim deležem. Nominalno je prodaja narasla za 5,0 % na 964 milijonov evrov (lanskoletno četrtletje: 918 milijonov evrov).

Uspešno poslovanje enot na novo nastajajočih trgih se je nadaljevalo z zelo pozitivno rastjo organske rasti od prodaje. Pozitivna organska rast v Latinski Ameriki je ponovno dosegla dvomestno številko. Močna povečanja prodaje je dosegla tudi Vzhodna Evropa. Močni prodajni rezultati so doseženi na področju Azije (brez Japonske), kar je posledica dvomestne rasti na Kitajskem. Afrika oz. Srednji Vzhod pa sta dosegla solidno organsko rast od prodaje. Na poslovanje na zrelih trgih še vedno vpliva močna konkurenca v smislu izrivanja s trga ter močni cenovni pritisk. Zaradi dogajanja v Zahodni Evropi in zrelih trgov v azijsko-pacifiški regiji je tu prodaja ostala pod ravnijo lanskoletnega četrtletja. V nasprotju s pričakovanim – in kljub zahtevnemu konkurenčnemu okolju – Severna Amerika beleži močno rast v primerjavi s tretjim četrtletjem leta 2014.

Prilagojen dobiček iz poslovanja enote Beauty Care je v primerjavi z istim obdobjem lani bistveno narasel, in sicer za 10,7 % na 155 milijonov evrov. Tudi prilagojena donosnost prodaje beleži močno rast v višini 16,1 %. Prikazani dobiček iz poslovanja je narasel za 45,2 % na 142 milijonov evrov.

Poslovna enota Lepila in Tehnologije je v tretjem četrtletju 2015 dosegla pozitivno organsko rast prodaje v višini 2,3 %. Nominalno je prodaja narasla za 8,5 % na 2,279 milijardi evrov (lanskoletno četrtletje: 2,100 milijardi evrov).
Uspešno poslovanje poslovnih enot na novo nastajajočih trgih se je nadaljevalo s solidno organsko rastjo prodaje. Latinska Amerika je zabeležila dvomestno rast. Močno rast prodaje smo kljub težkim razmeram dosegli tudi v Vzhodni Evropi in Afriki oz. na Bližnjem vzhodu. Zaradi šibkejše gospodarske rasti na Kitajskem je bila prodaja v Aziji (brez Japonske) pod ravnijo lanskoletnega četrtletja Na splošno so bili rezultati prodaje na zrelih trgih pozitivni, v azijsko-pacifiški regiji pa je bila dosežena močna rast. V Severni Ameriki je zabeležen pozitiven razvoj prodaje. V Zahodni Evropi je bila organska rast prodaje na letni ravni nekoliko nižja.

Prilagojen dobiček iz poslovanja poslovne enote Lepila in Tehnologije je v primerjavi s tretjim četrtletjem leta 2014 bistveno narasel, in sicer za 10,3 % na 412 milijonov evrov. Prilagojena donosnost prodaje beleži solidno izboljšanje – prvič je dosegla 18,1 odstotkov. Prikazani dobiček iz poslovanja se je zvišal za 3,7 % na 367 milijonov evrov.

henkel (1)

Regionalni razvoj v tretjem četrtletju 2015
Henkel je prodajo v Zahodni Evropi povečal za 6,0 % na 1,508 milijarde evrov. V zelo zahtevnem in tekmovalnem tržnem okolju je organska rast prodaje dosegla za 1,3 odstotka nižjo stopnjo kot v lanskoletnem četrtletju, čeprav so zabeležena različna dogajanja. Medtem ko je poslovanje v Združenem kraljestvu, Franciji in Južni Evropi izkazalo pozitivno organsko rast prodaje, je bila prodaja v Nemčiji pod ravnijo tretjega četrtletja leta 2014. Prodaja v Vzhodni Evropi je znašala 733 milijonov evrov v primerjavi s 792 milijonov evrov v lanskoletnem četrtletju. Kljub zahtevnemu tržnemu okolju je organska rast znašala 9,7 odstotka, k čemur je bistveno prispevalo poslovanje v Rusiji in Turčiji. Prodaja v Afriki in na Bližnjem vzhodu je narasla iz 279 milijonov evrov na 320 milijonov evrov. Četudi je politična situacija v nekaterih državah nadalje vplivala na rast, je organska rast prodaje narasla za 5,9 %.

V Severni Ameriki se je rast prodaje zvišala iz 755 milijonov evrov na 940 milijonov evrov. Organska prodaja se je povečala za 3,2 odstotka, k čemur so prispevale vse tri poslovne enote. V Latinski Ameriki se je rast prodaje zvišala iz 266 milijonov evrov na 280 milijonov evrov. Organska rast je znašala 10,9 odstotkov. Izboljšani rezultati so predvsem posledica dvomestne rasti v Mehiki. Prodaja v azijsko-pacifiški regiji se je zvišala iz 691 milijonov evrov na 777 milijonov evrov. Organska rast se je izboljšala za 0,8 odstotka. Medtem ko je na zrelih trgih v regiji zabeležena solidna rast, prodaja na novo nastajajočih trgih se je le rahlo povečala, kar je posledica upočasnjevanja dinamike rasti na Kitajskem.

Na novo nastajajočih trgih Vzhodne Evrope, Afrike, Bližnjega vzhoda, Latinske Amerike in Azije (brez Japonske) je prodaja močno narasla: za 4,2 % na 1,994 milijarde evrov. Organska prodaja, h kateri so prispevale vse tri poslovne enote, je narasla za 6,5 odstotka, in tako ponovno prispevala k nadpovprečni organski rasti skupine Henkel. Delež prodaje na novo nastajajočih trgih je v primerjavi s tretjim četrtletjem leta 2014 nekoliko upadel, in sicer na 43 %. Na zrelih trgih je prodaja narasla za 0,4 % in dosegla 2,563 milijardi evrov.

Napovedi skupine Henkel v letu 2015
Henkel je določil smernice za organsko rast od prodaje za fiskalno leto 2015 in zdaj pričakuje 3-odstotno rast. Pričakovano organsko rast v višini med 4 in 5 odstotki naj bi dosegla predvsem poslovna enota Pralna sredstva in čistila. Za poslovno področje Beauty Care se pričakuje približno 2-odstotna organska rast. Zaradi upočasnitve rasti na Kitajskem, Henkel pričakuje, da bo organska rast od prodaje v poslovni enoti Lepila in Tehnologije med 2 in 3 odstotki. Tako kot v preteklosti Henkel tudi zdaj pričakuje stabilno rast prodaje na novo nastajajočih trgih. Henkel potrjuje smernice za prilagojeno donosnost prodaje (EBIT) in pričakuje povečanje za približno 16 odstotkov (v letu 2014: 15,8 odstotka), prav tako pričakuje, da bodo vse poslovne enote prispevale k temu izboljšanju. Henkel je prav tako potrdil smernice za prilagojeni dobiček na prednostno delnico in zdaj pričakuje povečanje za več kot 10 odstotkov (v letu 2014: 4,38 evrov).

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.