19:06, čet, 2. Maj

V Mariboru 1. polnilna postaja za metan





Energetika Maribor je danes na Zagrebški cesti odprla prvo polnilno postajo za stisnjen zemeljski plin (CNG) v Podravju. Investicijo, vredno 600.000 evrov, ki so jo skupaj z Mestno občino Maribor začeli graditi decembra lani, so financirali iz naslova najemnine za infrastrukturne objekte, ki jih podjetje sicer plačuje mariborski mestni občini.

getfoto2

Kot je na novinarski konferenci v Mariboru povedal direktor Energetike Maribor Alan Perc, začetki projekta segajo že v leto 2011, ko so skupaj z mestno občino, Marpromom in Energapom podpisali pismo o nameri o vključitvi avtobusov na stisnjen zemeljski plin v mestni potniški promet. Predlani jih je občina na tej podlagi pooblastila za izvedbo upravnega postopka in pridobitev gradbenega dovoljenja, kar je s sprejemom prostorskih dokumentov potrdil tudi mestni svet.

Perc je posebej izpostavil okoljsko noto projekta, saj je zemeljski plin sestavljen iz 99 odstotkov metana, pri njegovem izgorevanju pa se sprošča več energije in hkrati občutno manj škodljivih izpustov kot pri drugih gorivih. K temu je potrebno po njegovem prišteti še ekonomski pogled, saj je to gorivo lahko tudi do polovice cenejše od danes najbolj uporabljanih goriv.

Polnilnim postajam v Ljubljani in na Jesenicah se je tako pridružila še tretja polnilna postaja v Sloveniji, prav širitev mreže javnih polnilnic pa je po Perčevih besedah ključnega pomena za nadaljnji razvoj porabe vozil na stisnjen zemeljski plin.

“V naslednjih letih pričakujemo rast povpraševanja, kot je primer tudi v nekaterih sosednjih in evropskih državah. V Nemčiji je po zadnjih podatkih povpraševanje močno naraslo, pa tudi povpraševanje po vozilih na stisnjen zemeljski plin naj bi bilo že celo večje kot za dizelska vozil,” je še dejal Perc.

Mariborski župan Andrej Fištravec je ob tem poudaril, da so se že pred časom skupaj z javnimi podjetji zavezali k upoštevanju novega vidika pri nakupih vozil. Čeprav se o plinu ali elektriki govori kot o alternativnih energetskih virih, je po njegovem dejstvo, da ti glede na svojo socialno, ekonomsko in ekološko naravo že dolgo niso več alternativni, pač pa so v sedanjosti edini realni.

“V prihodnje bomo zato v javnih podjetjih favorizirali te vire energije, nenazadnje je tudi usmeritev Evropske unije, da v naslednjih sedmih letih bistveno zniža energetsko odvisnost od nafte in bencina,” je dejal Fištravec in dodal, da bo tudi javni prevoz kombinirano sestavljen iz vozil na električni in plinski pogon.

Nedavno je sicer mariborska občina objavila razpis za pet novih mestnih avtobusov. Kot je pojasnil Fištravec, gre za plinske avtobuse, saj bodo z naročilom konkurirali na razpisu Ekosklada, ta pa bo delil sredstva za vozila na plin. Skupaj naj bi investicija stala okoli milijon evrov, župan pa je ob tem izpostavil tudi nenehno spreminjanje pravil igre. Zaradi slednjih bodo namreč morali še enkrat na mestni svet, ki bo moral sprejeti rebalans proračuna, da bodo zadostili novim kriterijem.

metan otvoritev2

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.