10:55, tor, 30. Apr

V Mariboru raziskujejo možnosti ponovne uporabe avtobusnih baterij za shranjevanje energije





Strokovnjaki z Mestne občine Maribor in tamkajšnje fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo v okviru mednarodnega projekta CE4CE raziskujejo možnosti ponovne uporabe rabljenih baterij iz avtobusov za shranjevanje energije. V okviru demonstracijskega pilota nameravajo postaviti takšen hranilnik pri spodnji postaji vzpenjače.

Projekt CE4CE uvaja integracijo načel krožnega gospodarstva v javni potniški promet, z namenom optimizacije uporabe virov in prehoda iz linearnega v obnovljiv model gospodarstva,” so za STA pojasnili na mariborski univerzi.

Pilot je trenutno v pripravljalni fazi

V okviru demonstracijskega pilota bodo postavili energijski zalogovnik iz rabljenih baterij za polnjenje hitre polnilnice, namenjene mestnim avtobusom linije 6, ki je od lani povsem elektrificirana.

“Poudarek baterijske banke je na izkoriščanju cenejše energije, saj predvidevamo, da bo polnjenje hranilnika iz rabljenih baterij potekalo ponoči, ko je energija pogosto cenejša. Poleg tega bo preučena možnost (nadaljnje) uporabe energije iz obnovljivih virov, kot so sončne elektrarne,” pojasnjujejo.

“Rezultat pilota bo tako ne le demonstracija uporabe vpeljevanja načel krožnosti v javni prevoz, tj. rabljenih baterij, obnovljivih virov energije, temveč tudi pokazati, da tovrstne aktivnosti prispevajo k zmanjšanju porabe energije in prispevajo k večji energetski učinkovitosti in trajnosti,” še dodajajo.

Pilot je trenutno v pripravljalni fazi. Testiranje po navedbah mariborske občine načrtujejo v letu 2025. Trenutno pripravljajo strokovne podlage, pregledujejo primere dobrih praks in vrednotijo različne koncepte uporabe in vezave rabljenih baterij na transformator in hitro polnilnico za polnjenje električnih avtobusov na postaji Vzpenjača v Radvanju pod Pohorjem.

Kot primer dobre prakse navajajo mesto Gdynia na Poljskem

Uporaba rabljenih baterij iz električnih avtobusov za napajanje in shranjevanje energije je po navedbah sodelujočih v projektu še vedno relativno nova ideja, predvsem zaradi trenutno omejenega števila dostopnih odsluženih baterij na trgu. Kljub temu obstajajo primeri uspešne implementacije podobnih konceptov, na primer projekt Anubis, ki sta ga izvedla na Nizozemskem energetska družba RWE in tamkajšnji proizvajalec avtobusov VDL.

Kot primer dobre prakse navajajo tudi mesto Gdynia na Poljskem, kjer so v okviru projekta EfficiecCE, ki je predhodnik projekta CE4CE, raziskovali uporabo in shranjevanje energije iz tramvajev v shranjevalnikih iz odsluženih baterij.

Stare baterije električnih avtobusov sicer predstavljajo pomemben izziv v kontekstu krožnega gospodarstva in okoljske trajnosti. Neustrezna odstranitev ali recikliranje teh baterij lahko povzroči resne okoljske posledice, saj vsebujejo materiale, ki so potencialno škodljivi za okolje. Običajno proizvajalci avtobusov ali baterij prevzamejo odgovornost za odslužene baterije, s ciljem njihovega recikliranja ali ponovne uporabe. Vendar pa je končna usoda teh baterij pogosto odvisna od razpoložljivih tehnologij recikliranja in tržišča za rabljene baterije, pojasnjujejo na mariborski univerzi.
VIR: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.