05:30, sob, 27. Apr

V nadaljnjo obravnavo le optimizirana severna varianta ptujske obvoznice





Delovna skupina za usklajevanje rešitev v postopku priprave državnega prostorskega načrta za glavno cesto Ptuj – Markovci se je odločila v nadaljnji postopek in preučitev študije variant poslati severno različico ptujske obvoznice S5. Gre za optimizirano severno varianto, medtem ko so ostale, skupaj z obema južnima variantama, že umaknili.

Kot je po sestanku povedala ptujska županja Nuška Gajšek, se je delovna skupina večinsko strinjala, da je končno treba presekati gordijski vozel, saj so župani spodnjega Podravja skupaj s civilno iniciativo že oktobra 2020 sprejeli pisno izjavo, s katero so dali podporo severni različici ptujske obvoznice.

“Darsu je skupina takrat naročila, da predlog preuči, vzeli so si čas in naredili izvedljivo varianto ter jo optimizirali, tako da je sprejemljiva s finančnega in lokalnega vidika. To je velik korak naprej, saj imamo po dvajsetih letih varianto, o kateri se bo odločalo in upamo tudi dokončno umestilo v prostor ter zgradilo obvoznico,” je dejala Gajškova.

Včerajšnjega sestanka se je udeležil tudi infrastrukturni minister Jernej Vrtovec, ki je bil vse dopoldne na obisku v spodnjem Podravju. Ob tem se je zahvalil županom, Darsu in predstavnikom kmetijskega ter okoljskega ministrstva za ves vložen trud v zadnjih dveh letih. Zadovoljen je namreč z narejenim prebojem in izločitvijo vseh ostalih variant trase.

“Optimizirana trasa S5 je najboljša mogoča in najkrajša varianta, da končno začnemo graditi. Medtem prva in druga etapa gradnje ceste od Ormoža do Markovcev že poteka, zato bi bilo neodgovorno od nas, da prebivalce Ptuja pustimo v prometnem zamašku preko Puhovega mostu,” je dejal Vrtovec.

Glede variant južno od Ptujskega jezera je minister dejal, da bi bili postopki za izpeljavo ceste skozi območje Nature precej dolgotrajni, v kar so se prepričali že pri umeščanju daljnovoda Cirkovce – Pince. Ker si verjetno nihče ne želi, da bi na obvoznico čakali še naslednjih dvajset let, je bilo po njegovem treba nekje potegniti črto.

Varianta S4, ki bi bila speljana povsem blizu naseljenih območij in območja Ptujskega jezera, kjer ima mestna občina načrte za turistični razvoj, bi dodatno obremenjevala lokalno prebivalstvo, prva varianta S5 pa bi bila absolutno finančno preveč zahtevna.

“Zato smo prišli v veliki meri do zares visokega soglasja za optimizirano traso, ki je ocenjena na 113 milijonov evrov in bo šla kot edina v nadaljnje postopke,” je dejal Vrtovec, ki si želi čim prej umestitev v prostor in pridobitev gradbenega dovoljenja, kar je odvisno od okoljskega ministrstva, a verjame, da bi se to lahko zgodilo v dveh ali treh letih.

Čeprav je nekaj težav tudi s pridobivanjem gradbenega dovoljenja za drugi odsek med Gorišnico in Markovci, kjer rešujejo še nekatera odprta vprašanja z mariborskim zavodom za varstvo narave, so po njegovem mnenju na dobri poti, da to rešijo v roku meseca ali dveh. Začetka gradnje tega odseka se zato nadejajo še v letošnjem letu.

Nekoliko manj navdušeni nad sprejeto odločitvijo so v civilni iniciativi za ptujsko obvoznico, kjer so svoje stališče sprejeli že na četrtkovem zboru. Kot je povedala vodja Sergeja Puppis Freabairn, so bile odločitve sprejete nekoliko mimo gradiva. Predstavnika iniciative sta sicer soglašala s S5 varianto, a se nista strinjala, da gre v nadaljnjo obravnavo samo ena varianta.

“Tudi sklepa o tem, da z vidika stroke ni sprejemljiva nobena južna varianta, nisva mogla potrditi, saj člani iniciative mislijo drugače. Po mnenju civilne iniciative je izvedljivih več variant in če smo že tako daleč v postopku, bi lahko počakali še nekaj mesecev več, ki bi menda bili potrebni za presojo več variant,” je dejala Puppis Freabairnova, ki sicer pozdravlja, da je vendarle prišlo do določenega premika.

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.