01:49, ned, 19. Maj

Vpliv gospodarske in socialne krize na razvoj otrok





Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Maribor opozarja na posledice gospodarske in socialne krize v državi na razvoj otrok: “Slabe materialne in socialne okoliščine povečujejo število otrok z učnimi težavami. V revnih družinah je tudi pojavnost otrok z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti večja.”

“Ekonomska prikrajšanost povečuje verjetnost čustvenih in vedenjskih težav pri otrocih,” je na današnji novinarski konferenci povedala direktorica svetovalnega centra Alenka Seršen Fras. Problem je še toliko bolj pereč v Podravski regiji, kjer vladata visoka brezposelnost in veliko povpraševanje po socialni pomoči, veliko je tudi alkoholizma in nasilja v družini.

“Javnost želimo opozoriti na posledice, ki jih družbena kriza povzroča v dinamiki družinskih odnosov in posledično na duševnem zdravju naših otrok in mladostnikov. Mislim, da je bila narejena že velika škoda, težko jo je izmeriti, bodo pa njene posledice vidne še nekaj časa,” je dejala Seršen Frasova.

“Za otroke iz stresnih, deprivilegiranih družinskih okolij je lahko šola varovalni dejavnik. Žal pa nimam občutka, da je naša, slovenska šola vedno takšna. Menimo, da je šola odsev neoliberalne družbe, v kateri živimo, in je tako kot družba usmerjena predvsem na uspeh, ki se meri v točkah, ocenah, priznanjih,” je dodala.

V takšni šoli je kakršna koli šibkost po njenih besedah hitro sprejeta kot težava ali motnja, ki jo je treba odpraviti oziroma popraviti, in ne različica normalnega vedenja. “Pri nas se oglasi veliko staršev in otrok, ki se srečujejo s težavami, ki bi jih lahko prebrodili sami v bolj na čustveni in socialni razvoj naravnani šoli,” je povedala.

Strokovnjake v svetovalnem centru skrbi dejstvo, da je v šolah vse več razredov, v katerih ni le eden ali dva ampak več posameznikov, ki imajo težave. “Treba je delati sistemsko. Nesmiselno je delati izven razreda, samo z enim otrokom, ampak je potrebno delo s celotno skupino. To pomeni, da morajo biti vključeni vsi, ki sodelujejo v otrokovem izobraževanju, torej otrok, učitelji, strokovni delavci šole, starši, vrstniki,” je prepričana direktorica.

Ob letošnjem dnevu svetovalnega centra so pripravili brošuro, s katero želijo opozoriti na pomen čustev za učenje in medsebojne odnose. V prvi vrsti je namenjena mladostnikom in jim nudi pomoč pri obvladovanju jeze. Za starše so izdelali brošuro z napotki za pomoč otrokom pri učenju branja, za učitelje in druge pedagoške delavce pa brošuro o superviziji in koučingu.

nb

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.