09:04, čet, 2. Maj

Zagovornik za jasnejši pravilnik o pravicah študentov s posebnimi potrebami





Zagovornik načela enakosti je Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in inovacije (MVZI) priporočil, naj v pravilniku, ki bo prvič podrobneje uredil postopke in način izvrševanja pravic študentov s posebnimi potrebami oziroma invalidnostmi, to opredeli bolj določno.

Vključujoče tudi za najranljivejše študente

Tako bo terciarno izobraževanje bolj vključujoče tudi za najranljivejše študente. Priporočil je tudi vzpostavitev enotnega postopka določanja statusa študentov s posebnimi potrebami glede na vrsto in stopnjo invalidnosti, da bi tako dosegli enako obravnavo vseh študentov v primerljivih položajih. Zagovornik se je s priporočili odzval na predlog Pravilnika o postopkih in načinu izvrševanja pravic študentov s posebnimi potrebami in študentov s posebnim statusom v visokem šolstvu, ki je v javni obravnavi. S sprejetjem pravilnika naj bi bilo tudi študentom z invalidnostmi zagotovljeno vključujoče terciarno izobraževanje in ustrezni pogoji za uspešno dokončanje študija, kot to predvideva 69.a člen Zakona o visokem šolstvu. Po tem imajo študenti s posebnimi potrebami pravico do ugodnejše obravnave v izbirnem postopku v primeru omejitve vpisa in pravico do prilagoditev izvajanja študijskih programov.

Izvrševanje pravic bi urejal pravilnik

Kot določa omenjeni člen zakona, naj bi način izvrševanja teh pravic določneje urejal pravilnik, ki ga sprejme minister, pristojen za visoko šolstvo. Sprejetje takega pravilnika je predvideno tudi zato, ker pogoje za pridobitev posebnega statusa študenta in pravic, ki iz tega izhajajo, določajo posamezni visokošolski zavodi z lastnimi statuti in drugimi akti. Odsotnost enotne ureditve pa povzroča, da je lahko isti študent z določeno invalidnostjo na eni ustanovi upravičen do posebnega statusa, na drugi pa ne. Zagovornik je zato maja 2021 ministrstvu priporočil sprejetje tega pravilnika, da bi tako zagotovili enako obravnavo gluhih študentov. V aktualnih priporočilih pa je opozoril, da je predlog pravilnika vsebinsko presplošen. Za zagotovitev nediskriminatorne obravnave študentov z invalidnostmi je priporočil, naj bodo v pravilniku predvsem jasno opredeljeni vsi ključni pojmi, kot je to, kaj so primerne prilagoditve, kdo bo odgovoren za uvedbo prilagoditev in zagotovitev pripomočkov in tolmačev, in podobno.

Postopki pridobivanja statusa študenta s posebnimi potrebami,

Po oceni Zagovornika bi morali biti v pravilniku med drugim določeni tudi postopki pridobivanja statusa študenta s posebnimi potrebami, vključno z navedbo meril in upoštevnih dokazil pri odločanju, ter možnosti in načini ukrepanja glede odločitev v postopkih in v primerih, ko izobraževalne ustanove ali posamezni predavatelji določenih priznanih prilagoditev ne bi želeli uvesti. Zagovornik je opozoril še, da lahko po trenutni zakonski ureditvi študenti z invalidnostmi pridobijo različne statuse pri uveljavljanju različnih pravic, saj so pravice urejene v različnih zakonih in drugih predpisih. Zato je priporočil vzpostavitev enotnega postopka določanja dejanskega statusa študentov s posebnimi potrebami glede na vrsto in stopnjo invalidnosti ali oviranosti, da bi tako dosegli enako obravnavo vseh študentov v primerljivih položajih.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.