14:59, ned, 5. Maj

Lumar spet družinsko podjetje





Mariborski proizvajalec montažnih hiš Lumar, ki je bilo zadnji dve leti del avstrijske skupine Green Building Group, je od prejšnjega tedna znova družinsko podjetje. Kot sta danes pojasnila direktor podjetja Marko Lukić in prokurist družbe Milan Lukić, so na ta način omogočili, da Lumar ostane zdrav, medtem ko ima skupina nekaj finančnih težav.

lumar montazne hise

“Tako kot v marsikaterem zakonu se, ko mine prva zaljubljenost, zgodi, da pridejo na plano realna dejstva. Spoznali smo, da je Lumar za to skupino morda tehnološko preveč napreden. Pojavila se je bojazen, da se ne bi mogli razvijati po začrtani poti,” je razloge za razhod pojasnil direktor podjetja Marko Lukić, ki je prepričan, da so denar naložili varno.

Pridružitev skupini je kljub zdajšnji ločitvi imela pozitivne učinke, saj so po Lukićevih besedah tudi po tej zaslugi uspeli vzpostaviti precej poslovnih stikov v Avstriji, njihove hiše pa so se uveljavile kot kakovostni izdelki, kar jim je na široko odprlo vrata na omenjenem trgu.

Z Green Building Group so se po njegovih besedah razšli v dobrih odnosih, saj morajo dokončati še nekaj skupnih poslov, za katere so že sklenjene pogodbe, tudi v prihodnje ni izključeno novo sodelovanje.

Lukić je dodal, da so podjetje, tako kot so ga pred leti odlično prodali, zdaj tudi odlično kupili. O podrobnostih ni želel govoriti, potrdil pa je, da so zdaj za podjetje odšteli 5,3 milijone evrov, od tega 1,8 milijona evrov v denarju, preostanek pa so poračunali iz pred dvema letoma odložene kupnine.

Kljub neprijaznim gospodarskim okoliščinam so v Lumarju uspeli z vsakodnevnimi ukrepi uspešno parirati krizi. Letos bodo po sedanjih ocenah zabeležili za 11,5 milijona evrov prihodkov, kar je 13 odstotkov več kot lani. Dobiček bo letos predvidoma zrasel za okoli 30 odstotkov in bo znašal okoli 650.000 evrov, kar je sicer še vedno precej daleč od najbolj rastočih let, ko je bilo podjetje tudi podjetniška gazela.

“To sicer ocenjujemo kot dobro, saj kaže, da smo iz faze zelo hitre rasti prešli v zrelo in varno fazo poslovanja. Zadnjih pet let beležimo najvišjo bonitetno oceno, kar je na trgu individualnih hiš, kjer podjetje opravi glavnino svojega poslovanja, zelo pomembno. To namreč pomeni, da imajo kupci najvišje možno zagotovilo, da bo tisto, kar je s pogodbo določeno, tudi dobavljeno v dogovorjeni kakovosti in rokih,” je pojasnil Lukič.

Po njegovih besedah jim to uspeva z majhnim, a zelo homogenim timom ljudi, ki so strokovnjaki na svojem področju. V podjetju je 60 zaposlenih, vsi so zaposleni za nedoločen čas, pri tem pa prejemajo v povprečju od 30 do 50 odstotkov višje plače od povprečja v panogi. Podjetje svoje dobavitelje in podizvajalce, s katerimi sodelujejo že dolga leta, poplačuje pred rokom.

Lumar je v zadnjih dveh letih uspel povečati delež izvoza z desetih na 45 odstotkov. Če leta 2012 še niso beležili večjega prometa v Švici in Avstriji, so zdaj na omenjenih trgih zelo prisotni. Še naprej so prisotni v Italiji, ki pa se po Lukićevih besedah srečuje z dokaj podobnimi gospodarskimi izzivi kot Slovenija. Tudi zato so se lotili iskanja novih trgov in bili pri tem izrazito uspešni, meni direktor podjetja, ki želi proizvodnjo v naslednjem letu ohraniti vsaj na ravni iz letošnjega leta.

Med večjimi že dogovorjenimi projekti v bližnji prihodnosti je Lukić omenil gradnjo slovenskega paviljona za svetovno razstavo Expo 2015 v Milanu ter gradnjo vzorčne hiše v naselju vzorčnih hiš Blaue Lagune na Dunaju, s katero želijo še okrepiti svojo prisotnost v Avstriji.

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.