Spletne prevare Pošte Slovenije
S porastom spletnega nakupovanja v obdobju pandemije COVID-19 spletni goljufi množično izkoriščajo dostavne službe, zato bodite pozorni na sporočila, ki jih prejemate s strani različnih dostavnih služb.
Sporočila, ki izrabljajo podobo Pošte Slovenije, vsebujejo logotip Pošte Slovenije in prejemnika obveščajo o prispelem paketu, za katerega je treba plačati poštnino vnaprej.
“Za izvedbo lažnega plačila mora prejemnik klikniti na povezavo v sporočilu. Posameznik je v takšnem primeru preusmerjen na ponarejeno spletno stran, kjer je prav tako uporabljen logotip Pošte Slovenije. Na tej spletni strani je zahtevano, da prejemnik sporočila vnese podatke o svoji plačilni kartici. Zaradi relativno majhnega zneska (2,99 €), posameznik v želji, da bi čim prej prejel naročeno blago niti ne pomisli, da gre za prevaro. Oškodovanja v poznanih primerih so bila v razponu od 400 € do 1.500 € in ne zgolj 2,99 € kot znaša znesek, ki je prikazan pri plačevanju in v lažnem elektronskem sporočilu,” pojasnijo.
Kljub temu, da javnost nenehno obveščajo o tovrstnih prevarah, žal do njih še vedno prihaja.
Kaj storiti, če je bilo plačilo izvedeno oz. je posameznik že vnesel podatke o plačilni kartici v obrazec?
1. Nemudoma kontaktirajte svojo banko oz. klicni center za kartično poslovanje in povejte, kaj se je zgodilo. Banka uredi blokado kartice, morda lahko tudi prepreči izvršitev transakcije in s tem izgubo denarja.
2. V primeru, da je prišlo do transakcije in oškodovanja svetujemo, da podate prijavo na najbližjo policijsko postajo.
3. Posamezniki lahko tovrstna spletna oškodovanja prijavite tudi na SI-CERT (nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost).
S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.