15:49, čet, 16. Maj

Precejšnja gneča na vlakih, to so pojasnila Slovenskih železnic





V naše uredništvo se je obrnila bralka, ki želi ostati anonimna. 14. avgusta večernih urah se je vračala z vlakom Koper-Maribor in bila negativno presenečena: “Nekateri del poti kar stali, drugi sedeli na tleh”.

Obrnili smo se na Slovenske železnice, kjer so nam dejali: “Za nastalo situacijo nam je izredno žal in povsem razumemo nezadovoljstvo vaše bralke. Hkrati se zahvaljujemo za njeno razumevanje in navedbo dobrih izkušenj ter besed o našem osebju. Kot je zapisala vaša bralka, se je na poti do Ljubljane in nato v sami Ljubljani precej mest sprostilo, tako da je bilo dovolj sedišč za vsakogar na nadaljnjem potovanju do Maribora.”

Povprašali smo jih, kako pogosto se zgodi, da pride do takšne gneče. “Na progi Divača-Koper je zaradi infrastrukturnih omejitev, ki bodo trajale vse do izgradnje nove proge Divača – Koper (»drugi tir, 2TDK«) namesto nekaterih vlakov organiziran nadomestni prevoz z avtobusi in zato je pričakovano na vlakih, ki po tem delu proge vozijo, večje povpraševanje. Prav tako velja, da je v poletni sezoni povpraševanje po prevozu potnikov v smeri proti morju večje. Vse te vožnje zato opravimo s povečano kapaciteto mest za potnike.”

“Upravljanje prometa je zelo »živo« področje, zahteva precej fleksibilnosti”

Zapisali so, da se pri tem upošteva pretekla analitika in spremljanja predvidenih tokov potniškega prometa glede na ponudbe, prireditve idr. ter razpoložljivost vozil v določenem časovnem terminu. “Upravljanje prometa je zelo »živo« področje, zahteva precej fleksibilnosti in zato se sestave vlakov glede na potrebe prilagajajo najprej predvidevanjem in planom, potem pa še v sami situaciji, tudi zadnji trenutek, da se tako ponudi čim bolj optimalne rešitve prevoza. Vlak ima sicer poleg sedišč predvidena tudi stojišča za potnike, a pri načrtovanju strmimo k temu, da so potnikom na voljo sedeži v čim večji meri, kolikor je to mogoče,” zapišejo.

Za prevoz organiziranih skupin z več kot 16-timi potniki usmerjajo potnike k predhodni najavi skupine. “Na ta način zagotavljamo kapaciteto nemoteno na vseh progah.”

FOTO: Slovenske železnice

In na kateri točki bi bili primorani ustaviti sprejem potnikov? “V kolikor bi prišlo do situacije, ki ne bi več sledila navodilom o varnosti, redu in miru v zaprtih in odprtih postajnih prostorih ter med vožnjo v vlaku. Da do tega ne pride, se sestave vlakov se glede na potrebe prilagajajo najprej predvidevanjem in planom, potem pa še v sami situaciji, tudi zadnji trenutek, da se tako ponudi čim bolj optimalne rešitve prevoza,” pojasnijo.

Zavrnili so informacijo, da bi bilo vagonov premalo.”Ta informacija ne drži, v voznem parku SŽ-Potniški promet je aktivnih 51 potniških vagonov, ki so večinoma v uporabi na mednarodnih vlakih (MV, EC). Edina t.i. »klasika« (lokomotiva in potniškimi vagoni) v notranjem prometu je »kopalni vlak« (RG 1605/1604) na relaciji Maribor – Koper in obratno. Takšna sestava je v navedenem obdobju potrebna zaradi tega, ker se vlaku priključijo tudi vagoni Madžarski železnic (MAV), ki od 25. 6. do 28. 8. zagotavljajo povezavo med Koprom in Budimpešto.”

Pri sestavi vlakov je zaradi varnosti potrebno upoštevati tudi dolžino peronov na katerih ima vlak postanek. Število potniških vagonov je tako žal omejen, dodajo.

“Železniško omrežje v času velikih investicijskih vlaganj, ki so potrebne in na dolgi rok prinašajo boljše pogoje za železniški promet (v tem primeru daljšo dolžino peronov za daljše sestave vlakov). Za gradnjo, obnovo in vzdrževanje javne železniške infrastrukture je pristojna Direkcija RS za infrastrukturo,” še zapišejo.

 

 

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.