02:41, tor, 30. Apr

Tako lahko ugotovite, kako “zdrava” je baterija vašega električnega avtomobila





Kupci rabljenih avtomobilov smo vajeni, da je eden od pomembnejših kriterijev za odločitev o nakupu število prevoženih kilometrov.

A pri nakupu rabljenega električnega avtomobila je bolj pomembno stanje pogonske baterije. To je najdražji sklop električnega avtomobila, od katerega je odvisen doseg z enim polnjenjem in s tem naša osebna mobilnost. Kako »zdrav« je ta del električnega avtomobila, je odslej mogoče preveriti s pomočjo AMZS strokovnjakov in naprave Aviloo box, s katero lastnik ali kupec (rabljenega) električnega avtomobila pridobi neodvisno meritev degradacije baterije. Storitev je na voljo v AMZS centru v Ljubljani na Dunajski cesti 128a. Za meritev se je treba predhodno naročiti v AMZS informacijskem centru na brezplačni telefonski številki 080 28 20 ali na tej povezavi.

Električni avtomobili v Sloveniji pridobivajo tržni delež. Lani se je prodaja električnih avtomobilov približala desetini trga – prodanih je bilo 4330 električnih avtov, kar je 97,08 odstotka več kot leta 2022, ko je bilo prodanih 2293 električnih avtov. V primerjavi z 2022 je lani okreval tudi trg rabljenih avtomobilov, kjer je na dogajanje prav tako vplivala veliko večja izbira rabljenih električnih avtomobilov. Ob tem AMZS strokovnjaki izpostavljajo, da je pri nakupu rabljenega električnega avtomobila pomembno zavedanje kupcev, da »pri avtomobilu, ki ga poganja zgolj elektrika, prevoženi kilometri niso tako pomembni, kot je pomembno stanje baterijskega sklopa. To je namreč eden najpomembnejših in najdražjih delov električnega avtomobila – cene za menjavo se gibljejo celo do 25.000 evrov, če upoštevamo najbolj pogoste modele in znamke električnih avtomobilov –, od katerega je odvisen tudi doseg z enim polnjenjem, kar vpliv na našo osebno mobilnost«, je pojasnil Jurij Kočar, vodja AMZS servisne dejavnosti, in dodal, da pri baterijskem sklopu njegovo stanje določa število polnilnih ciklov in tudi to, ali je bil avto polnjen na hitrih polnilnicah, ki bistveno pospešijo degradacijo, zato tudi ni tako zelo pomembno, koliko kilometrov ima električni avto na števcu, ampak kolikokrat in na kakšen način ga je predhodni lastnik polnil.

Noben izdelovalec ne razkriva predvidene izgube zmogljivosti v življenjskem ciklu energetske shrambe električnega avtomobila, vsi pa nudijo določene garancije ali jamstva, povezana s številom let ali prevoženimi kilometri. Večina najbolje prodajanih električnih avtomobilov ima osemletno garancijo oziroma do 160.000 prevoženih kilometrov. V tem času naj se uporabna neto zmogljivost akumulatorskega sklopa ne bi zmanjšala na manj kot 70 odstotkov. Kot je še povedal Kočar, je pri morebitnem uveljavljanju garancijskih zahtev težava v tem, da je na voljo zelo malo neodvisnih in dovolj natančnih meritev za ugotavljanje stopnje degradacije zmogljivosti pogonskih baterij električnih vozil. Meritve zmogljivosti s tovarniškimi diagnostičnimi napravami, ki niso dostopne nepooblaščenim serviserjem, se torej izvajajo tam, kjer se tudi uveljavljajo garancijske zahteve.

AMZS omogoča neodvisno in natančno meritev baterijskega sklopa električnega avtomobila

Lastnikom ali kupcem rabljenega električnega avtomobila, ki bi radi ugotovili, kako »zdrav« je njihov električni avto oziroma avto, ki ga nameravajo kupiti, AMZS odslej s pomočjo svojih strokovnjakov in naprave Aviloo box omogoča preverjanje stanja baterije in pridobitev neodvisne meritve degradacije baterije.

Protokol meritve poteka na sledeč način. Ob priklopu naprave mora biti akumulatorski sklop 100-odstotno napolnjen, meritev pa mora potekati, dokler raven energije ne pade vsaj pod 10 odstotkov. V tem času se avta ne sme polniti. Številne parametre dogajanja v bateriji lahko uporabnik naprave vseskozi spremlja v aplikaciji na zaslonu pametnega telefona. Po končani meritvi oziroma koncu testa s kompleksnim algoritmom program merilne naprave analizira in izračuna dejansko stanje baterije. Ta v odstotkih in dosegu pokaže izgubo zmogljivosti, preračunano glede na tovarniško izmerjene povprečne vrednosti po meritvenem ciklu WLTP za električne avtomobile. Meritev pokaže, koliko kilometrov bi avto s trenutnim stanjem baterijskega sklopa prevozil v idealnem delovnem temperaturnem območju akumulatorskih celic.

AMZS test pri meritvah kot neto vrednost shranjene energije za pogon upošteva neto vrednost v kWh. Odstopanje oziroma rezerva je tista energija, ki je avtu na voljo za zadnje kilometre dosega, pri katerem v programu za varčevanje z energijo avto ne omogoča več polne zmogljivosti pogona oziroma vožnje z več kot 100 km na uro. To je meja, ki jo pri meritvah povprečne porabe upošteva tudi standard WLTP.

Naročilo storitve na 080 28 20 ali po spletu

Storitev je na voljo v AMZS centru v Ljubljani na Dunajski cesti 128a. Za meritev se je treba predhodno naročiti v AMZS informacijskem centru na brezplačni telefonski številki 080 28 20 ali na tej povezavi. Ko uporabnik dobi termin vgradnje merilne naprave, mu jo v njegov avto vgradi tehnik AMZS, voznik pa nato opravi predpisani vozni cikel: meritev začne s polno baterijo, meritvene vožnje pa morajo potekati, dokler raven energije ne pade vsaj pod 10 odstotkov. Po opravljeni meritveni vožnji uporabnik znova pride v AMZS center v Ljubljani, kjer AMZS tehnik odstrani merilno napravo, uporabniku pa natančno razloži pridobljene rezultate. Redna cena meritve znaša 150 evrov, člani AMZS pa imajo 20-odstotni popust, kar pomeni ceno 120 evrov.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.