01:27, čet, 4. Jul

Saga se nadaljuje, kdo v Mariboru krši poslovnik?





V četrtek bo v Mariboru izredna seja. Le-ta se bo izvedla na pobudo mestnih svetnikov, ki si predvsem želijo priti do dan zadevi o neprimernem obnašanju v kabinetu župana.

A da bi prišli do dokumentacije, želi vodstvo občine, na vse načine preprečiti. Prav tako omenjenega spisa, kjer je zabeleženo domnevno nadlegovanje in neprimerno obnašanje, ne želijo posredovati medijem.

Samo Peter Medved, ki je podpisan pod vabilo na izredno sejo, se sklicuje tudi na mnenje Ministrstva za javno upravo (MJU). Omenjeno ministrstvo so za mnenje o kršenju poslovnika povprašali tudi mestni svetniki, prav tako smo se nanje obrnili v našem mediju.

V poslovniku jasno piše, da župan mora dati na dnevni red v pisni zahtevi za sklic seje predlagane točk

V poslovniku Mestnega sveta MO Maribor sicer o takšnih situacijah piše (31.člen) med drugim: “Župan mora sklicati sejo mestnega sveta, če to zahteva najmanj četrtina mestnih svetnikov. V zahtevi za sklic izredne seje morajo biti navedeni razlogi za njen sklic. Zahtevi za sklic mora biti priložen dnevni red in gradivo, o katerem naj mestni svet odloča. Seja mora biti v petnajstih dneh po tem, ko je bila podana pisna zahteva za sklic seje. Župan mora dati na dnevni red v pisni zahtevi za sklic seje predlagane točke, dopolni pa ga lahko še z novimi točkami.”

O poslovniku in neumestitvi točke na dnevni red, so svetniki od Ministrstva za javno upravo terjali določene odgovore, med drugim so jim pojasnili : Ministrstvo za javno upravo se ni pristojno izrekati o določbah poslovnika mestnega sveta, za njegovo razlago je pristojen organ, ki je poslovnik sprejel. Ministrstvo se lahko opredeli oziroma poda mnenje zgolj do skladnosti poslovnikov in odlokov z zakonom, kar je že storilo v mnenju številka 1002-761/2023/2, z dne 18. 9. 2023, ki ga v svojem dopisu tudi navajate.” Ta dopis MJU z 18. 9. 2023 lahko vidite tukaj

Čigava je pristojnost, da eno izmed predlaganih točk svetnikov umesti, druge pa samovoljno ne?

Za naš medij pa so na ministrstvu na vprašanje, če mora biti točka umeščena, če to zahteva najmanj ¼ svetnic in svetnikov, odgovorili sledeče: “Že v prejšnjem pojasnilu smo poudarili, da je kadrovska vsebina, ki se nanaša na občinsko upravo, v izključni pristojnosti župana, zato uvrstitev takšne vsebine na sejo občinskega sveta ni zakonita. Tudi, če bi občinski svet na podlagi podpisov ¼ članov sklical sejo, za uvrstitev tovrstne točke dnevnega reda ne bi bilo temeljnega pogoja, kajti ne gre za vsebino iz pristojnosti občinskega sveta.”

Glede na to, da poslovnik MO Maribor piše: Župan mora dati na dnevni red v pisni zahtevi za sklic seje predlagane točke, dopolni pa ga lahko še z novimi točkami. Smo MJU vprašali čigava je pristojnost, da eno izmed predlaganih točk svetnikov umesti, druge pa samovoljno ne? Konkretnega odgovora na to vprašanje nismo dobili.

So pa zapisali še: “Ministrstvo se v svojem pojasnilu ni opredeljevalo do domnevnega kršenja pravic zaposlenih v občinski upravi, saj to ni v njegovi pristojnosti. V kolikor bi bile zaposlenim kršene pravice, imajo ti ustrezna pravna sredstva, s katerimi lahko zaščitijo svoje interese.”

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.